شنبه ۱۳۹۵/۱۲/۲۸

چگيني،دبيرکميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

تدوين برنامه جامع در حوزه فرهنگ و هنر ضروري است

چگيني،دبيرکميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين گفت:تدوين برنامه جامع فرهنگ و هنر در شهر قزوين به منظور اجراي هدفمندي برنامه هاي فرهنگي هنري در شهر امري ضروري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛احد چگيني در نشست کميسيون فرهنگي_ورزشي پارلمان محلي که در تالار مردم شوراي شهر قزوين برگزار شد، افزود:فرهنگ به اندازه اي گسترده است که هر فردي در هر جايگاهي مي تواند از آن تعريف خاصي داشته باشد در اين بين،يک برنامه کامل و جامع بايد براي مقوله فرهنگ وجود داشته باشد که همه دستگاه هاي مربوطه و هنرمندان به آن مقيد باشند.

چگيني اظهار کرد:به منظور پوشش تمامي سلايق و نظرات هنرمندان در عرصه فرهنگ و هنر بايد برنامه جامع فرهنگي تدوين شود تا به انسجام و وحدت برسيم و دستخوش سلايق مختلف قرار نگيريم.

به گفته وي مشکل اساسي در حوزه فرهنگ و هنر اين است که امکان سنجي و نياز سنجي متناسب با رويکردها انجام نمي‌شود،اگر يک طرحي به نام فرهنگي و هنري در شهر ايجاد مي‌شود،اجراي آن طرح جامع تکليفي براي همه متوليان است که در حوزه فرهنگ و هنر چنين چيزي وجود دارد.

سخنگوي شوراي عالي استانها با اشاره به اهميت تدوين طرح جامع در حوزه فرهنگ و هنر،بيان کرد:اين مهم بايد در شوراي فرهنگي عمومي و شوراي اداري استان تببين و مطرح شود چرا که مطالبه گري خاصيت هنر است.

چگيني تصريح کرد:اين که برخي اعلام کردند اين جلسه در پايان سال نتيجه بخش نيست جاي نگراني ندارد زيرا الان زمان و فصل سياست گذاري است و ارائه ديدگاه شما هنرمندان مي تواند در تصميم گيري سال آينده تاثيرگذار باشد.

عضو کميسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين يادآورشد: هنرمندان مي توانند به عنوان مشاور فرهنگي کمک اعضا شورا باشند و ديدگاههاي خود را براي ارتقاء فرهنگي مطرخ کنند تا مورد استفاده قرار گيرد.

وي حمايت از هنرمندان را ضروري دانست و اظهارداشت: وظيفه خود مي دانيم در شورا از هنرمندان حمايت کنيم و اميدواريم با ارتباط بيشتر از استعداد و ظرفيت هنرمندان بهره مند شويم.

 

تصاویر مرتبط