دوشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۲۷

همداني، معاون شهردار قزوين:

برنامه‌ريزي‌هاي ترافيكي در آستانه بازگشايي مدارس انجام شده است

برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي كنترل ترافيك در آستانه بازگشايي مدارس انجام شده است.

 

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين گفت: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي كنترل ترافيك و گشايش گره‌هاي ترافيكي در آستانه بازگشايي مدارس انجام شده است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ سيد مهدي يدي همداني كه در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت، با بيان اينكه در تلاش هستيم تقاطع هاي غيرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات را زودتر از موعد در مهرماه به بهره‌برداري برسانيم، افزود: افتتاح اين سه تقاطع تاثير مثبتي در كاهش ترافيك به خصوص با بازگشايي مدارس خواهد داشت.
وي با بيان اينكه با بازگشايي مدارس گره‌هاي ترافيكي كاهش خواهد يافت، اضافه كرد: نرخ سرويس مدارس براي ميني‌بوس بين 15 هزار و 500 تا 16هزار و 500 تومان و براي تاكسي و ون بين 40تا48هزار تومان مصوب شده است.
همداني با بيان اينكه طبق طرح تفصيلي شهر قزوين و بعد از افتتاح تقاطع غيرهمسطح سرداران و نصر، با اصلاح هندسي، ميدان شهيد بابايي با حفظ المان‌هاي موجود حذف مي‌شود، افزود: قرار بود اين طرح در اوايل آبان ماه سال جاري آغاز شود كه به دليل نگراني از فصل سرما و بارندگي اين طرح زودتر آغاز شد و سعي خواهد شد تا همزمان با افتتاح تقاطع هاي غيرهمسطح نصر و سرداران به اتمام برسد.
معاون شهردار با بيان اينكه با اصلاح هندسي ميدان شهيد بابايي، اين ميدان با حفظ المان شهيد بابايي و نماد هواپيما حذف خواهد شد، توضيح داد: مطابق طرح تفصيلي شهر قزوين كه توسط مهندسين شارمند در سال 1369 تهيه شده است وظيفه هر يك از معابر شهر مشخص شده است و بلوار دانشگاه امام خميني(ره)، بلوار شهيد لشكري و مدرس به عنوان شريان‌هاي درجه يك و خيابان شهيدبابايي به عنوان شريان درجه 2 پيش بيني شده است.
اين مقام مسوول با بيان اينكه بر اساس طرح تفصيلي، تقاطع بلوار شهيد بهشتي با بلوار دانشگاه امام خميني(ره) كه همان ميدان سرداران مي‌باشد به صورت تقاطع غيرهمسطح و تقاطع بلوار شهيد بهشتي با بلوار شهيد مدرس كه امروز از پل نصر ياد مي‌شود به صورت تقاطع غيرهمسطح پيش‌بيني شده است، افزود: طبق طرح تفصيلي در راستاي افزايش ظرفيت عبوردهي در بلوار شهيد بهشتي و نيز بهبود كيفيت عبور و مرور در اين بلوار تقاطع بلوار شهيد بهشتي با خيابان شهيد بابايي بدون تقاطع پيش بيني شده است به اين معني كه بلوار شهيد بهشتي بدون هيچ تقاطعي از ميدان ارتش تا ميدان سرداران امتداد خواهد يافت.
وي اضافه كرد: در اين اقدام ارتباط شمال به جنوب شهيد بابايي قطع خواهد شد، البته با توجه به پوسته وسيع شهيد بابايي و همچنين اهميت آن براي تمامي شهروندان و اينكه اين ميدان مزين به نام شهيد بابايي است طراحي اين تقاطع در قالب يك طراحي ويژه در دستور كار مشترك سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين و سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين قرار گرفته است.
همداني توضيح داد: شهروندان براي تردد از ضلع جنوب به شمال در خيابان شهيدبابايي مي‌توانند با استفاده از پل نصر و براي تردد از شمال به جنوب محدوده ميدان شهيد بابايي با عزيمت به تقاطع غيرهمسطح سرداران تردد نمايند.
وي در ادامه با بيان اينكه در تير و مردادماه سال جاري 35هزار برگ جريمه در مركز كنترل ترافيك صادر شده است، افزود: به دليل نصب دوربين هاي كنترل در سطح شهر ميزان صدور برگه جريمه رو به كاهش است.
همداني با بيان اينكه طبق مطالعات وزارت كشور قزوين جزوء 5 شهري است كه از دوچرخه سواري استقبال خوبي مي‌كند، گفت: با توجه به اينكه بوستان باراجين از جاذبه‌هاي خاصي برخوردار است مديريت شهري قزوين اقدام به احداث مسير دوچرخه سواري در باراجين كرده است تا شهروندان در امنيت كامل به دوچرخه سواري در اين مكان بپردازند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري قزوين در خصوص اجراي پروژه مسير دوچرخه سواري  باراجين در حدفاصل دانشگاه آزاد باراجين تا بوستان ملي باراجين گفت: اين پروژه با رويکرد سلامت اجتماعي دنبال مي‌شود و از اهميت خاصي براي شهرداري برخوردار است و همچنين براي امنيت شهروندان اقدام به ايجاد روشنايي خواهيم كرد تا شهروندان در شب هم بتوانند از اين مسير استفاده كنند.
اين مقام مسوول با تصريح اينكه يكي از مهم ترين پروژه‌هاي اين مجموعه مطالعات جامع ترافيك بود كه در سه افق بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت پروژه‌هاي را پيش بيني كرده است، بيان كرد: در تلاش هستيم پاركينگ حاشيه‌اي را در سطح شهر به حداقل برسانيم و همچنين با خروج ادارات از مركز شهر سفرهاي مركز شهر را كاهش دهيم.
وي با بيان اينكه طبق برنامه‌ريزي بايد در 20سال آينده در شهر قزوين 44 تقاطع غيرهمسطح در سطح شهر قزوين احداث شود، گفت: در 20سال آينده احداث 44 تقاطع غيرهمسطح در سطح شهر قزوين در كنار توسعه گردشگري، هويت بخشي به هسته مركز ي شهر و ترويج دوچرخه سواري با كمك مالي و معنوي خواهد بود.
همداني با بيان اينكه از 21 تا 28شهريور ماه هفته فرهنگ ترافيك توسط اداره كل اجتماعي استانداري قزوين در تقويم شهرداري قزوين ثبت شده است، افزود: در اين هفته برنامه هاي متعددي پيش بيني شده است كه در كاهش ترافيك شهر موثر خواهد بود.
معاون شهردار با اشاره به برگزاري همايش دوچرخه سواري با حضور 50مدير استاني و 50دوچرخه سواري حرفه‌اي، افزود: اين همايش بهانهاي شد كه مديران دور از فشار كاري يك روز مفرح داشته باشند و همچنين با مشكلات دوچرخه سواران در سطح شهر آشنا شدند.
اين مقام مسوول با اعلام اينكه در آينده نزديك از شهروند نمونه تجليل خواهد شد، بيان كرد: از طريق دوربين هاي سطح شهر شهروندي كه در هنگام عبور از خيابان به چراغ هاي راهنمايي و خط عابر پياده توجه كرده است به عنوان شهروند نمونه انتخاب شده است.
وي خبرداد: در آِينده نزديك با مشاركت بخش خصوصي افرادي با لباس مخصوص در چهارراه ها مستقر خواهند شد تا شهروندان را براي عبور از عابر پياده و رعايت قوانين راهنمايي كنند تا بتوانيم در اين زمينه فرهنگ سازي مناسبي كنيم.
همداني با اشاره به افزايش حجم ترافيك سطح شهر گفت: در سال 79 از هر 100خانوار 27 اتومبيل وجود داشت اما اكنون از هر 100خانوار 69 اتومبيل وجود دارد براين اساس تعداد اتومبيل دو برابر افزايش يافته است در صورتي كه تعداد خيابان‌ها نسبت به اين ميزان افزايش نيافته است.
معاون شهردار با بيان اينكه تلاش شده است در نقاطي كه گره‌هاي ترافيكي در شهر وجود دارد برطوف شود، بيان كرد: با احداث برج ها در خارج از مركز شد با نظام پزشكي هماهنگ شده است كه اكثر مطب هاي پزشكي از مركز شهر خارج شوند تا ترافيك در مركز شهر كمتر شود.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط