شنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۸

صالحي، وزير امور خارجه کشور:

مردم قزوين بايد شکرگزار باشند که در اين شهر زندگي‌مي‌کنند

قزوين با توجه به جمعيت کم از چهره هاي فرهيخته فراواني برخوردار است و اين مهم يکي از افتخارات اين شهر است.

 

وزير امور خارجه کشور گفت: قزوين با توجه به جمعيت کم از چهره هاي فرهيخته فراواني برخوردار است و اين مهم يکي از افتخارات اين شهر است و مردم قزوين بايد شکرگزار باشند که در اين شهر زندگي مي کنند.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ علي‌اکبر صالحي در همايش تجليل از نخبگان و چهره هاي ماندگار شهر قزوين؛ با تصريح اينکه مردم قزوين بايد شکرگزار باشند که در اين شهر زندگي‌مي‌کنند، افزود: قزوين شهر تاريخي است که اگر بخواهيم فقط فرهيختگان اين شهر را نام ببريم ساعتها زمان نياز است تا اسامي آنان را نام برد.
وي با بيان اينکه در شهر قزوين شهدا و جانبازان بسياري، رشادت‌هايي را در دوران 8 سال دفاع مقدس ايفا کردند که اين امر موجب عزت و سربلندي اين شهر شده است و بايد مردم اين ديار شکرگزار اين مطلب باشند، بيان کرد: مردم شهر قزوين با آشنا شدن با انديشه‌هاي اين شهر بيشتر اهميت اين شکرگزاري را مي‌فهمند و با فهميدن اين مطلب از خداوند متعال شکرگزاري مي‌کنند.
صالحي با اشاره به اينکه استان قزوين 120 هزار دانشجو دارد، گفت: اين جمعيت دانشجويي 10 درصد از جمعيت استان قزوين را تشکيل مي‌دهد که اين بيانگر علمي بودن اين شهر است.
وزير امور خارجه کشور با بيان اينکه پرچم جمهوري اسلامي از بزرگترين افتخارات ايران است، بيان کرد: با مجموعه اطلاعاتي که در دست داريم آينده درخشاني در پيش روي اين کشور است که اميدواريم در زمان کوتاه‌تر به اين موفقيت برسد.
اين مقام مسوول با تصريح اينکه ايران با حرکت کردن طبق اصول و موازين اسلامي مي‌تواند به الگوي پيشرفته و سرآمدي در جهان تبديل شود، گفت: ايران اصرار بر عناوين ندارد و براساس اصول و موازين اسلامي حرکت مي‌کند و اميدواريم ايران بتواند به الگوي پيشرفته و سرآمد در جهان تبديل شود.
وي با بيان اينکه ايران با توجه به فشارها و تحريم‌هاي دشمنان پيشرفت‌هاي خوبي را در همه زمينه‌ها کرده است، گفت: اکنون ايران دوران برانگيختگي را گذرانده و به دوران بالندگي رسيده است و بايد اين کشور با برنامه‌ريزي دقيق و تلاش منسجم به دوران فرهيختگي برسد، و ايران با طي کردن اين مسير مي‌تواند در عرصه معرفت، علم ، فرهنگ و کرامت انساني در جهان بدرخشد.
صالحي افزود: بايد همه مسلمانان ايراني به خاطر مسلمان بودنشان شکرگزار خداوند متعال باشند و همچنين آنان به دليل اينکه ايراني هستند و در اين کشور زندگي مي‌کنند نيز بايد شکرگزار پروردگارشان باشند.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط