چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۵

حجت الاسلام ابوترابي فرد، نايب رئيس مجلس:

قزوين واقعا يك قطب صنعتي است

ظرفيت صنعتي قزوين در مقايسه با جمعيت با استان‌هاي ديگر در فاصله معناداري بالاست.

 

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ظرفيت صنعتي قزوين در مقايسه با جمعيت با استان‌هاي ديگر در فاصله معناداري بالاست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد در همايش ملي تبيين فرصت هاي سرمايه گذاري شهر قزوين در برج ميلاد افزود: قزوين واقعا يك قطب صنعتي است و در بخش كشاورزي، علمي و ميراث فرهنگي و گردشگري ممتاز است.
وي با اظهار اينكه آمريكا از همه ابزارهاي پولي و مالي و اقتصادي به دنبال تحريم هاي بيشتر ايران اسلامي است، افزود: برگزاري سران اجلاس كشورهاي عدم تعهد در تهران اقتدار ايران اسلامي را به جهانيان ثابت كرد.
نايب رئيس مجلس نگاه منطقه اي را موجب افول اقتصادي و فرهنگي دانست و تصريح كرد: ايران را نمي‌توان بدون لبنان و عراق مقتدر در نظر گرفت.
ابوترابي فرد با اظهار اينكه اگر به ايران فكر كنيم بايد كل دنياي اسلام اعم از لبنان و عراق را نيز ببينيم، افزود: نظام سياسي عراق يكي از نظام هاي سياسي مبتني بر چهره هاي فاخر ديني و سياسي است.
وي با تاكيد بر اينكه قزوين در ديدگاه ايران نقش قابل توجهي دارد، تصريح كرد: انقلاب اسلامي موجب انفجار علم و دانش در كشور شد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه درآمدهاي نامشروع نفتي اجازه نمي دهد كشور درآمدهاي مشروع داشته باشد، افزود: بودجه نفتي سرمايه است و اگر نام درآمد روي آن بگذاريم به نظرم درآمد نامشروع است.
ابوترابي با اظهار اينكه مذاكراتي با رئيس جمهوري داشته است، افزود: عزمي در دولت شكل گرفته است تا بودجه سال آينده نفت باشد و درصورت استفاده از سرمايه نفتي به شكل استقراض بيايد.
وي با اظهار اينكه بودجه واقعي سال 91 كشور حدود 108هزار ميليارد تومان است، بيان كرد: اين بودجه وابستگي معناداري به نفت دارد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: آنچه استكبار اداره كرده است بر خلاف ميل مديران كشور اعم از دولت و مجلس است كه تمايل دارند نفت را از حالت سرمايه به درآمد تبديل كند.
ابوترابي فرد ادامه داد: ما اين همه در خصوص كاهش رابطه بودجه با نفت سخنراني كرديم و امريكا با عملكردش در حال خدمت به ماست و تحريم هاي آمريكا موجب عقلانيت و تدبير مديران براي تحقق اين موضوع خواهد شد.
وي با اظهار اينكه بودجه شهرداري قزوين و سازمان هاي وابسته 270ميليارد تومان و در بخش سرمايه گذاري 400ميليارد بوده است، افزود: در صورت اينكه شهرداري قزوين در آغاز راه است.
پايان پيام  

 

تصاویر مرتبط