یکشنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۲

جهانيان، معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور:

گردشگري در ايران با تعامل دستگاه‌هاي اجرايي رونق مي‌يابد

گردشگري در ايران با تعامل و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي رونق خواهد يافت و براي رسيدن به اين مهم بايد برنامه‌ريزي مناسبي صورت گيرد.

 

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: براي توسعه گردشگري داخلي و خارجي نياز به برنامه‌ريزي هدفمند داريم تا صنعت گردشگري كشور توسعه يابد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ منوچهر جهانيان در همايش ملي گردشگري مذهبي که به مناسبت بزرگداشت روز قزوين برگزار شد، با بيان اينكه توسعه گردشگري كشور نياز به تعامل و همکاري مناسب بين فعالان گردشگري از جمله اساتيد، كارشناسان و دستگاه‌هاي اجرايي دارد، افزود: خوشبختانه گردشگري داخلي در کشور در سال‌هاي اخير رونق چشم‌گيري يافته است بر اين اساس بايد بتوانيم با معرفي درست آثار تاريخي و فرهنگ ايران گردشگري خارجي را نيز رونق دهيم.
وي با اشاره به اينكه در سال‌هاي اخير گردشگري در ايران 35 درصد افزايش يافته است که اين آمار بيانگر افزايش گردشگري کشور از ميانگين گردشگري جهاني است، بيان كرد:  گردشگري مذهبي از مهم‌ترين نيازهاي ضروري سبد فرهنگي خانواده است که مسئولان بايد بيشتر به اين مهم توجه کنند.
جهانيان با اشاره به اينکه در نيمه نخست سال جاري شاهد رشد قابل توجه گردشگري در کشور بوديم، بيان كرد: اميدواريم در شش ماهه دوم سال جاري نيز بتوانيم رشد نسبي مطلوبي در گردشگري کشور داشته باشيم.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با بيان اينكه  اکنون گردشگري همانند گذشته تنها براي افراد خاص نيست، افزود: ميزان گردشگري در سال 2011 نسبت به سال 1350 ، 40برابر افزايش يافته است و همچنين ميزان درآمد حاصل از گردشگري 50برابر افزايش يافته است.
اين مقام مسوول با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي غيرمتعهد در تهران، اذعان کرد: در اين اجلاس نمايشگاه صنايع دستي و تورهاي گردشگري مختلفي برگزار شد تا در پي آن با معرفي آثار تاريخي و گردشگري کشور به آنان، گردشگري را در کشور رونق دهيم.
وي عدم شناخت کشورهاي مختلف از آثار گردشگري، مذهبي و فرهنگي ايران را از جمله مهم‌ترين معضل در حوزه گردشگري در کشور دانست و بيان کرد: با معرفي درست ايران به کشورهاي مختلف مي‌توان گردشگري در اين کشور را بيش از گذشته توسعه داد.
جهانيان با بيان اينکه گردشگري در کشور رابطه مستقيم با درآمد و اشتغال مستقيم و غيرمستقيم دارد، ابراز کرد: با افزايش گردشگري درآمد، اشتغال مستقيم و غيرمستقيم در کشور افزايش مطلوبي مي‌يابد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط