پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۱

نصرتي، شهردار قزوين و رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم:

پنجمين نشست شهرداران ايراني جاده ابريشم در بم برگزار مي‌شود

مسعود نصرتي، رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم از برگزاري پنجمين گردهمايي و نشست هم‌انديشي شهرداران ايراني جاده ابريشم در بهمن‌ماه سالجاري به ميزباني شهر فرهنگي و تاريخي بم خبر داد.

به گزارش روابط عمومي مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم؛ مسعود نصرتي افزود: مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم در شهريور‌ماه سال 1395 در جريان برگزاري يازدهمين اجلاس جهاني شهرداران جاده ابريشم و به پيشنهاد دفتر برنامه اسکان بشر ملل‌متحد با هدف تعامل سازنده با سازمان ملل‌متحد و همکاري متقابل با شهر‌هاي در مسير جاده ابريشم در راستاي تحقق اهداف توسعه پايدار تأسيس و آغاز به کار کرده است.

رئيس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم با اشاره به اهميت احياء جاده ابريشم به عنوان يک کمربند ويژه اقتصادي افزود: جاده ابريشم يکي از غني‌ترين و گسترده‌ترين ميراث تاريخ بشري بوده و با نگاهي عميق به اين مسير مي‌توان دريافت که اين جاده در اصل راه عبور فرهنگ‌ها، گويش‌ها و مليت‌هاي متفاوت بوده و قدمت بافت تاريخي کاروانسراها و آثار تاريخي اين مسير نشانگر هويت اصيل و ديرين الگوهاي ارتباطي و تجاري بين کشورها است.

نصرتي تصريح کرد: پنجمين گردهمايي و نشست هم‌انديشي شهرداران ايراني جاده ابريشم در روز 26 بهمن ماه سال‌جاري و با حضور 39 شهردار از شهرهاي در مسير جاده ابريشم و مديران‌عامل هفت منطقه آزاد تجاري و صنعتي به مدت يک روز به ميزباني شهر فرهنگي تاريخي بم برگزار مي‌گردد.

وي افزود: از مديران و مسئولين ارشد کشوري از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط نيز دعوت شده است تا در اين نشست حضور داشته و اميدواريم تا با مباحث علمي و انتقال تجربيات شاهد توسعه چشمگير شهرهاي در مسير جاده ابريشم در حوزه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري باشيم.

نصرتي خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 شهر خارجي به عضويت مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم درآمده‌اند و عضوگيري از ساير شهرهاي در مسير همچنان ادامه داشته و در تلاش هستيم تا با اتصال فرهنگ، اقتصاد و گردشگري و ارتباط بين شهروندان، بتوانيم عاملي مؤثر براي بهره‌مندي شهرهاي در مسير از توانمندي‌هاي يکديگر و حرکت به سمت دستيابي به توسعه پايدار شهري باشيم.

 

پايان پيام.

تصاویر مرتبط