چهارشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۲۰

ميزاني، معاون ترافيک شهرداري قزوين:

شناسايي سامانه‌هاي هوشمند براي حمل و نقل شهري ضروري است

در دومين همايش بين المللي سيستم هاي حمل و نقل هوشمند کشور، سيستم هاي حمل و نقل هوشمند شهرداري قزوين از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين معرفي شد.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در اين همايش گفت: امروزه بشر به طور مداوم با نوآوري ها و فناوري هاي نوين مواجه مي شود و به منظور بهبود امور به فراخور نياز خود از آن ها بهره مي گيرد.

وهاب ميزاني افزود: سيستم هاي حمل و نقل هوشمند (ITS) در دهه هاي اخير در حوزه حمل و نقل تحولات شگرفي را در زمينه بهبود عملكرد، كارايي، بهره وري و ايمني در اين حوزه ايجاد کرده است.

وي عنوان کرد: در شهر قزوين نيز مانند ساير شهرهاي کشور به دنبال توسعه فضاي شهري، سيستم هاي هوشمند در حوزه حمل و نقل به کار گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: براي توسعه سيستم هاي حمل و نقل هوشمند متناسب با نيازهاي کشور و به منظور کاهش زمان و هزينه، استفاده از تجارب موفق ساير کشورها در اجراي طرح هاي (ITS)، شناسايي و معرفي سامانه هاي هوشمند براي حمل و نقل شهري و برون شهري ضروري است.

ميزاني با اشاره به برگزاري همايش دوسالانه سيستم هاي حمل و نقل هوشمند خاطرنشان کرد: نخستين همايش در سال 93 برگزار شد که با استقبال چشمگير جامعه دانشگاهي، متخصصين ITS ، شركت هاي مشاوره اي و پيمانكاري فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند و دستگاه هاي اجرايي ذيربط روبرو شد.

وي اظهار کرد: در نخستين همايش سازمانهاي شهرداري ها سازمان اتوبوسراني در سامانه مديريت هوشمند ناوگان اتوبوسراني ( AVL ) و مرکز کنترل در زمينه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي رتبه اول کشور را کسب کرد و در دومين دوره اين همايش نيز از شهرداري قزوين دعوت به عمل آمده تا گزارش عملکرد خود در خصوص سيستم هاي حمل و نقل هوشمند شهرداري قزوين را ارائه دهد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين يادآور شد: انتظار مي رود با برگزاري همايش امكان شناسايي و بكارگيري جديدترين فناوري هاي حمل و نقل هوشمند متناسب با شرايط اقتصادي و فني كشور فراهم شود، توان علمي و تخصصي دانشگاه ها، مراكز علمي و پژوهشي و متخصصين داخلي در خدمت ارتقاء وضعيت سيستم هاي حمل و نقل هوشمند قرار گيرد و زمينه مشاركت و همكاري بخش هاي دولتي و خصوصي در تهيه و اجراي طرح هاي حمل و نقل هوشمند بيش از پيش ميسر گردد.

گفتني است؛ در پنل دومين همايش بين المللي سيستم هاي هوشمند متخصصان و کارشناساني از ملبورن استراليا نيز حضور داشتند.

 

تصاویر مرتبط