یکشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۱۰

گروسي، مديرکل مديريت بحران استانداري قزوين:

بحران‌هاي ايجاد شده در کشور حاصل سوء مديريت و اتخاذ تدابير نادرست است

رضا گروسي، مديرکل مديريت بحران استانداري قزوين گفت: بحران‌هاي ايجاد شده در کشور حاصل سوء مديريت و اتخاذ تدابير نادرست است.

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين؛ گروسي در همايش توجيهي مسافران تنها که در سالن سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد، افزود: کشور ايران در رده بندي سازمان ملل جزو 10 کشور بلاخيز جهان محسوب مي‌شود که البته در اين رده‌بندي سوء مديريت در ايران را از عوامل مهم اين بلايا دانسته‌اند.

وي با بيان اينکه بياني شدن دشت قزوين در مدت اين سال‌ها ناشي از سوء مديريت در اين استان بوده است، عنوان کرد: بياباني شدن استان يکي از بلايايي است که مشکلات بسيار زيادي را در طول زمان ايجاد مي‌کند و در حال حاضر براي اين موضوع بودجه کشوري اختصاص يافته است تا بخشي از اين اراضي تا روز درختکاري توسط بسيج سازندگي و جهاد کشاورزي احيا شود.

مديرکل مديريت بحران استانداري قزوين با اشاره به اينکه سه گسل بزرگ در استان قزوين وجود دارد، گفت: اين گسل‌ها توانايي ايجاد زمين لرزه اي در حدود 6 تا 6.8 ريش‌تر را دارند و با شرايط فعلي قزوين در صورت وقوع زمين‌لرزه با بحران بسيار جدي روبرو خواهيم بود.

گروسي افزود: در صورت وقوع زلزله به قدرت 6.8 ريش‌تر، 28 درصد واحدهاي مسکوني قزوين آسيب نمي‌بينند، 13 درصد آسيب خفيف، 21 درصد آسيب متوسط، 23 درصد آسيب قابل ملاحظه و 13 درصد آسيب جدي مي‌بينند و در اين بين 2 درصد از خانه‌هاي مسکوني به صورت کامل ويران مي‌شوند.

وي با اشاره به تلفات اين زمين‌لرزه گفت: 8 هزار و 924 نفر در اين حادثه نيازمند کمک‌هاي اوليه و هزار و 76 نفر نيازمند خدمات پيشرفته پرشکي خواهند بود.

مديرکل مديريت بحران استانداري قزوين افزود: هزار و 696 نفر زير آوار مدفون و 3 هزار و 94 نفر کشته خواهند شد.

گروسي اين بحران را جدي برشمرد و گفت: بايد روحانيون در زمينه آگاهي رساني به مردم در زمينه ايجاد ايمني در منازل همکاري داشته باشند و بحران آب را نيز به شنوندگان گوشزد کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط