شنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۹

نصرتي، رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين خبر داد؛

افزايش 35 درصدي منابع مالي بانک شهر استان قزوين در سال 1395

محمود نصرتي، رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين گفت: در سال 1395 منابع مالي بانک شهر استان قزوين افزايش 35 درصدي داشته است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست با اصحاب رسانه افزود: افزايش منابع مالي استان قزوين از متوسط کشوري بيشتر و اين رقم در کشور به ميزان 30 درصد بوده است.

وي ادامه داد: بانک شهر ابتدا به صورت تعاوني‌هاي اعتباري، سپس به صورت مؤسسه مالي و اعتباري و در نهايت در سال 1388 با محوز بانک مرکزي در قالب بانک شروع به فعاليت کرد.

رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين با اشاره به اينکه منابع مالي بانک شهر در سال 1388 به ميزان 150 ميليارد تومان بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر اين منابع به ميزان 2 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است و دومين بانک خصوصي کشور از نظز ميزان منابع مالي محسوب مي‌شود.

نصرتي با بيان اينکه از سال 1388 تا سال 1395 ميزان سرمايه اين بانک در کشور 13 برابر شده است، گفت: در حال حاضر اين بانک در 261 شعبه و 86 باجه در سطح کشور دارد و به مردم خدمان بسيار مناسبي را ارائه مي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه بانک شهر بيش از 15 شرکت مالي و تجاري در زيرمجموعه خود دارد، اظهار کرد: اين شرکت‌ها رد زمينه‌هاي مختلفي فعاليت مي‌کنند که عمده فعاليت آن‌ها در حوزه شهرداري‌هاست.

بانک شهر؛ پيشتاز ارائه خدمات بانکداري الکترونيکي

نصرتي بانک شهر را پيشتاز ارائه خدمات الکترونيکي در کشور معرفي کرد و گفت: 322 شعبه مجازي بانک شهر در کشور وجود دارد که 51 شعبه آن در سرپرستي منطقه 7 بانک شهر قرار دارد.

وي با بيان اينکه در پژوهشکده بانک مرکزي نيز بر پيشتاز بودن بانک شهر در ارائه خدمات به مردم اذعان دارند، عنوان کرد: در حوزه ارزي نيز تمام مجوزها توسط بانک شهر صادر مي‌شود و خدمات ارزي به صورت کامل به مراجعه کنندگان ارائه مي‌شود.

رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين با اشاره به اينکه بانک شهر در مراسم اربعين حسيني نيز خدمات ارزنده‌اي به زائران ارائه داده است، تصريح کرد: سه دستگاه پيشخوان و هشت دستگاه ATM در مرز مهران مستقر بود و در کشور عراق نيز پيشخوان و ATM هاي بانک شهر مستقر شدند.

نصرتي افزود: در مراسم اربعين حسيني خدمات ارزي و تبديل پول با حداقل نرخ ممکن به زائران ارائه شد.

وي فعاليت پيشخوان‌هاي بانک شهر در ايام نوروز و تمام تعطيلات سال را از نقاط قوت اين بانک برشمرد و گفت: حضور در نمايشگاه کتاب تهران و ارائه خدمات در قالب 5 هزار و 500 پيشخوان از جمله فعاليت‌هاي ممتاز اين بانک محسوب مي‌شود به طوري رضايت 99 درصدي مردم را در پي داشته است و وزير ارشاد نيز از اين خدمات تقدير کرد.

رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين ارائه تسهيلات به پيمانکاران براي اجراي پروژه‌هاي شهري را از ديگر اقدامات بانک شهر خواند و گفت: 10 درصد بودجه سال جاري شهرداري قزوين در قالب تسهيلات به حوزه‌هاي مختلف و وابسته به شهرداري از سوي بانک شهر تأمين شده است.

91 درصد از منابع مالي بانک شهر متعلق به مردم است

نصرتي با بيان اينکه با منابع مالي مردمي بانک شهر به ميزان 91 درصد افزايش داشته است، گفت: در حال حاضر ميزان منابع مالي شهرداري‌ها در بانک شهر به ميزان هشت درصد است و بانک شهر هيچ گونه وابستگي به شهرداري‌ها ندارد.

وي با اشاره به تأسيس صندوق آرمان بانک شهر عنوان کرد: اين صندوق با درآمد ثابت نزد سازمان بوس تأسيس مي‌شود و درآمد حاصل از آن در بانک‌ها و اوراق بهادار با درآمد ثابت هزينه مي‌شود.

رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين افزود: اين صندوق توانسته است ارتباط مناسبي ميان سرمايه گذاران و بانک ايجاد کند و ضمانت اين صندوق توسط بانک شهر تأمين مي‌شود.

نصرتي ادامه داد: اين صندوق تا کنون 21 هزار ميليارد تومان سرمايه جذب کرده و خدمات ويژه‌اي به سپرده گذاران ارائه مي‌کند.

وي با بيان اينکه شهرداري‌ها و بانک شهر به صورت متقابل از يکديگر حمايت مي‌کنند، گفت: بانک شهر به عنوان پشتوانه شهرداري‌ها در اجراي پروژه‌ها گام برمي دارد و شهرداري‌ها نيز در تمامي مجامع حمايت خود را از بانک شهر اعلام مي‌کنند.

رئيس هيأت عامل بانک شهر استان قزوين با اشاره به پروژه‌هايي که بانک شهر استان قزوين در تأمين مالي آن‌ها نقش داشته است، اظهار کرد: پروژه تقاطع غيرهمسطح 9 دي، طرح ساماندهي امامزاده حسين (ع)، بوستان ملاخليلا، خريد تجهيزات آتش نشاني، خريد تجهيزات مکانيزه در حوزه پسماند، هتل، پروژه نواب، ستاره پونک، حاج چروک، پروژه‌هاي زيباسازي شهر و مبلمان شهري از جمله اين پروژه‌هاست.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط