پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۷

در بررسي حل مشکلات ترافيکي در حاشيه بيمارستان قدس مطرح شد؛

افزايش رفاه حال شهروندان و حل مشکلات ترافيکي با احداث پارکينگ قدس در قزوين

با احداث تقاطع غيرهمسطح قدس اين فرصت فراهم شد تا پارکينگ قدس نيز احداث شود و شهروندان براي پارک خودرو در اين محدوده دغدغه تامين فضاي پارک نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، همگام با توسعه فضاهاي شهري و زندگي شهرنشيني ميزان استفاده از وسايل حمل و نقل افزايش چشمگيري پيدا مي کند بنابراين براي ساماندهي وضعيت تردد و پارک خودروها مديريت شهري بايد تدابير لازم را انديشيده و بهترين برنامه ريزي را انجام دهد تا شهروندان با مشکلي در اين حوزه روبرو نشوند.

يکي از مهترين درخواست هاي شهروندان از مديريت شهري، احداث پارکينگ با توجه به نياز عمومي در محدوده هاي مختلف شهر است.

در حال حاضر در  شهر قزوين پارکينگ ها به دو صورت حاشيه اي و غيرحاشيه اي ايجاد شده‌اند که هر دسته مورد استفاده قشر خاصي از شهروندان مي باشد.

در برخي از محدوده ها که پروژه هاي جديد احداث شده است، فرصتي فراهم شده تا با احداث پارکينگ هاي جديد سطح خدمات قابل ارائه به شهروندان خصوصا در مراکز عمومي مانند بيمارستانهاافزايش يابد که نمونه آن در تقاطع غيرهمسطح قدس قابل مشاهده است.

با توجه به قرارگيري بيمارستان قدس در محدوده تقاطع قدس بدون تامين فضاي پارک مناسب و مراجعه روزانه شمار قابل توجهي از شهروندان به اين بيمارستان مراجعه مي‌کنند، نياز بود که فضاي پارک مناسبي در اين محدوده براي خودروها در نظر گرفته شود.

با احداث تقاطع غيرهمسطح قدس اين فرصت فراهم شد تا پارکينگ قدس نيز احداث شده و شهروندان براي پارک خودرو در اين محدوده دغدغه تامين فضاي پارک نداشته باشند.

از ديگر مزاياي احداث پارکينگ قدس حذف پارک حاشيه اي در معبر که گره هاي ترافيکي را افزايش مي دهد، مي باشد.

قبل از احداث تقاطع غيرهمسطح قدس شهروندان در هنگام مراجعه به بيمارستان قدس با مشکل روبرو بودند

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين در اين خصوص گفت: قبل از احداث تقاطع غيرهمسطح قدس شهروندان در هنگام مراجعه به بيمارستان قدس با مشکل پارک خودرو روبرو بودند.

وهاب ميزاني افزود: شهروندان به ناچار بايد خودروي خود را در حاشيه معبر پارک مي کردند که اين موضوع نيز مانع تردد آسان ساير خودروها مي شد.

وي عنوان کرد:  پس از احداث تقاطع قدس با توجه به نيازي که در اين محدوده احساس مي شد، پارکينگ قدس در زير تقاطع احداث شد تا بتوانيم خدمات لازم در زمينه پارک خودرو را به شهرونداني که به بيمارستان قدس مراجعه مي کنند، ارائه دهيم.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با بيان اينکه نيروهاي مجرب نيز در پارکينگ قدس به کار گرفتيم، تصريح کرد: خدماتي که در پارکينگ قدس ارائه مي شود براي مجموعه مديريت شهري هزينه زيادي دارد به گونه اي که مبلغ پرداختي توسط شهروندان در برابر هزينه هاي شهرداري در اين پارکينگ بسيار ناچيز است.

ميزاني گفت: در محدوده تقاطع غيرهمسطح قدس سه پارکينگ داريم  که در نقاط مختلف پل احداث شده است.

وي بيان کرد:از اين تعداد 2 پارکينگ رايگان است و فقط يکي از پارکينگ هاي  محدوده تقاطع غيرهمسطح قدس هزينه دريافت مي کند که  تعرفه آن بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر قزوين بوده و بابت خدمات محافظت و امينت خودرو است.

احداث پارکينگ قدس مشکلات ترافيکي معابر اطراف بيمارستان قدس را برطرف کرد

مديرعامل حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين نيز در اين مورد گفت: پارکينگ قدس 100فضاي پارک دارد که از اين تعداد 40 فضاي پارک  در ضلع جنوبي پارکينگ واقع شده و بقيه نيز در ضلع شمالي روبروي بيمارستان قدس قرار دارد.

سعيد جهانگيري افزود: با توجه به اينکه ضلع شمالي پارکينگ قدس روبروي بيمارستان قرار گرفته است، بيشترين کاربرد را براي شهروندان دارد.

وي اضافه کرد: احداث پارکينگ قدس موجب شده که مراجعه کنندگان به بيمارستان در ساعات ملاقات دسترسي آسان به پارکينگ داشته   باشند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين عنوان کرد: از سوي ديگر با توجه به حضور مستمر پارکبان در پارکينگ قدس، شهروندان نگراني به لحاظ امنيت خودروهاي خود ندارند.  

جهانگيري تصريح کرد: قبل از احداث پارکينگ قدس شاهد پارک هاي دوبل، پارک خودرو در زير تابلوي مطلقا ممنوع و يا در پياده رو بوديم که اين امر مشکلات زيادي را تردد خودروها ايجاد مي کرد.

وي گفت: با احداث پارکينگ قدس موجب شده مراجعه کنندگان به بيمارستان قدس با آسودگي خاطرخودروي خود را پارک کنند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: هدف از ايجاد پارکينگ قدس درآمدزايي نبوده و هزينه اخذ شده به خدمات ارائه شده تخصيص مي يابد.

احداث پارکينگ قدس افزايش رضايتمندي شهروندان و مسولان بيمارستان قدس را به همراه داشت

رئيس کميسيون ترافيک شوراي اسلامي شهر قزوين در اين خصوص گفت: مراجعات بيمارستان قابل توجه بود بنابراين نياز بود که تدابيري براي بحث پارک اصولي خودروهاي مراجعه کنندگان انديشيده شود.

سرهنگ حکمت الله داوودي افزود: با توجه به اينکه بخش عمده مراجعه کنندگان به بيمارستان قدس جايي براي پارک خودرو نداشتند به ناچار در حاشيه معبر و پياده رو پارک مي کردند که اين امر در معابر اطراف بيمارستان ترافيک ايجاد مي کرد.

وي عنوان کرد: پس از افتتاح تقاطع غيرهمسطح قدس، فضايي در زير پل ايجاد شد که براي احداث پارکينگ مناسب بود.

رئيس کميسيون ترافيک شوراي اسلامي شهر قزوين تصريح کرد: با افتتاح پارکينگ قدس بار ترافيکي معابر و خطراتي که براي عبور از عرض معبر وجود داشت به ميزان قابل توجهي کاهش يافت و از آن پس شاهد ترافيک آرامي در معابر اطراف بيمارستان قدس هستيم.

داوودي گفت: گردش به چپي هم که به سمت اتوبان و بلوار آيت الله خامنه اي وجود داشت با احداث تقاطع غيرهمسطح قدس از بين رفت و با ادامه بلوار پيامبر اعظم(ص) به سمت پل ابوترابي، ترافيک ميدان وليعصر هم از بين مي رود .

وي بيان کرد: با اين اقدامات رضايت شهروندان افزايش يافته و از سوي ديگر مسوولان بيمارستان قدس نيز رضايت خاطر دارند زيرا با کاهش بار ترافيکي معابر اطراف بيمارستان مراجعه کنندگان به بيمارستان با مشکلي در تردد روبرو نمي شوند.

رئيس کميسيون ترافيک شوراي اسلامي شهر قزوين خاطرنشان کرد:  با تغيير مکان اتاقک نگهباني بيمارستان به سمت  ضلع شمالي بيمارستان  نيز در کاهش بار ترافيکي موثر است که مسوولان بيمارستان قدس بايد براي اين موضوع تدابيري بينديشند.

احداث پارکينگ قدس تاثير زيادي در رفع مشکل پارک خودرو مراجعه کنندگان به بيمارستان دارد

رئيس بيمارستان قدس نيز در اين زمينه بيان کرد: با اجراي طرح تحول سلامت ميزان مراجعات به بيمارستان قدس افزايش چشمگيري پيدا کرد بنابراين نياز بود که مشکل پارک خودروي مراجعه کنندگان به بيمارستان برطرف شود.

دکتر ديده بان افزود: با توجه به اينکه ميزان مراجعه کنندگان به بيمارستان قدس در سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش حدود 40 درصدي داشته است، احداث پارکينگ قدس تاثير زيادي در رفع مشکل پارک خودرو مراجعه کنندگان به بيمارستان دارد.

وي اظهار کرد: قبل از احداث پارکينگ، مراجعه کنندگان ناچار بودند خودروي خود را در حاشيه معابر و پياده رو پارک کنند که اين امر مشکلات عديده اي را براي تردد ساير خودروها ايجاد مي کرد زيرا به دليل کمبود فضاي پارک برخي از خودروها جلوي در بيمارستان پارک مي شدند.

رئيس بيمارستان قدس خاطرنشان کرد: گاهي نياز بود که برخي از خودروها وارد محوطه بيمارستان شوند که خودروهاي پارک شده جلوي در ورودي بيمارستان اجازه تردد به بقيه خودروها نمي داد.

دکتر ديده بان يادآور شد: با توجه به افزايش مراجعه کنندگان به بيمارستان قدس نياز است که علاوه بر سه پارکينگ موجود در محدوده بيمارستان، پارکينگ هاي جديد ديگري در اين محدوده احداث شود تا مراجعه کنندگان به بيمارستان با مشکلي در پارک خودرو روبرو نشوند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط