پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۷

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

قزوين ظرفيت تبديل به مقصد گردشگري کشور را دارد

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: قزوين ظرفيت تبديل به مقصد گردشگري کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در حاشيه حضور ??? تن از راهنمايان گردشگري جهان در قزوين افزود:حضور اين تعداد از راهنماياني که هر کدام قادرند هزاران نفر را براي سفر به کشورها تشويق کنند يک ظرفيت بسيار مطلوب در حوزه گردشگري تلقي مي شود.

وي اظهار کرد: اين سفر مي تواند تمدن غني و جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي، گردشگري  استان قزوين را به کساني که شايد هنوز نام قزوين را نشنيده اند بخوبي نمايان کرده و آنان را با پيشينه ارزشمندي که براي افراد مختلف جذابيت خاص خود را دارد بيشتر آشنا کند.

اين مسوول خاطرنشان کرد: حضور راهنمايان گردشگري ?? کشور مهم جهان در استان فرصتي براي معرفي قابليت‌هاي تاريخي، مذهبي، طبيعي و نيز آداب و رسوم و فرهنگ و صنايع دستي به مردم جهان است.

وزيري نژاد بيان کرد:گردشگران اروپايي شيفته تاريخ و فرهنگ قديمي هستند و گردشگري تاريخي از اين منظر در عصر کنوني علاقمندان خاص خود را دارد که ما مي توانيم با داشتن صدها اثر ارزشمند باستاني مانند آب انبار، حمام، دروازه، مسجد، کاخ موزه بستر حضور اين گونه افراد در استان خود را به خوبي فراهم کنيم.

وزيري نژاد افزود:خوشبختانه با رويکرد شهردار و شوراي شهر قزوين در استفاده مناسب از ظرفيت هاي گردشگري و شکوفا کردن استعدادهاي نهفته در سالهاي گذشته کار نوسازي و مرمت بزرگترين کاروان سراي درون شهري جهان به نام سعدالسلطنه به زيبايي هرچه تمامتر صورت گرفت و امروز اين بنا توانسته در بسياري از فرصتها در معرض ديد گردشگران ايراني و خارجي قرار گرفته و مورد توجه واقع شود.

وي اضافه کرد:در همين راستا ساخت و تجهيز و توسعه بوستان ملي باراجين و دهکده طبيعت با همکاري شهرداري قزوين شکل گرفته و امروز در رديف مناطق ديدني و جاذبه گردشگري استان محسوب مي شود و قادر است به رونق اين صنعت در استان کمک کند.

وزيري نژاد يادآورشد: رويکرد مديران شهري در قزوين جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي براي توسعه فعاليت هاي صنعت گردشگري است و اميدواريم با به ثمر نشستن پروژه هايي که در اين زمينه تعريف شده شاهد تامين زيرساخت هاي مناسب براي حضور و اقامت گردشگران داخلي و خارجي در قزوين باشيم.

پايان پيام

 

وي خاطرنشان کرد:در صورت معرفي خوب قزوين و انتقال درست پيامها به کشورها و حضور گردشگران مي توان اميدوار بود اقتصاد شهري نيز دچار تحول و تغيير  اساسي شود.

گفتني است،در پي برگزاري کنوانسيون راهنمايان گردشگري ???? در تهران، تور ليدرهاي ?? کشور جهان امروز با سفر به قزوين از ظرفيت هاي گردشگري اين شهر تاريخي بازديد کردند.

 

تصاویر مرتبط