یکشنبه ۱۳۹۵/۱۱/۰۳

آيت‌الله عابديني در مراسم بزرگداشت شهداي آتش‌نشان:

ايثار و فداکاري آتش‌نشانان در تاريخ کشور جاودانه مي‌شود

آيت‌الله عبدالکريم عابديني، نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين گفت: ايثار و فداکاري آتش‌نشانان در تاريخ کشور جاودانه مي‌شود و هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

آيت‌الله عبدالکريم عابديني در مراسم بزرگداشت شهداي آتش‌نشان که در ايستگاه شهيد بابايي سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين برگزار شد، افزود: خداي متعال مي‌فرمايد ما شما را در دنيا مي‌آزماييم و هر حادثه و اتفاقي که در زندگي ما پيش مي‌آيد، امتحان و آزمايش الهي است.

 وي افزود: خداوند به کساني که در امتحان الهي دچار مصيبت مي‌شوند مي‌فرمايد" صبر و شکيبايي پيشه ‌کنيد زيرا همه شما از طرف خداوند هستيد و به سوي او باز مي‌گرديد".

امام‌جمعه قزوين خاطرنشان کرد: اين‌که با چه پرونده‌اي به سوي خدا باز مي‌گرديم بسيار مهم است؛ عده‌اي رو سياه به سوي خدا باز مي‌گردند و عده‌اي رو سفيد خداوند را ملاقات خواهند کرد.

 نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين ادامه داد: آن‌چه که ملت و همه اهل عالم در حادثه ساختمان پلاسکو مشاهده کردند، ايثارگري و فداکاري از سوي آتش‌نشانان بود و آن‌ها خود را براي نجات مردم در شرايطي به خطر انداختند که وقوع هر حادثه اي براي آن ها قابل پيش‌بيني بود.

 وي اضافه کرد: آتش‌نشانان در حالي که مي‌ديدند به سمت خطر مي‌روند، آن را انتخاب کردند و به ميدان شتافتند و اين موضوع ارزش کار آن‌ها را دوچندان مي‌کند.

 آيت‌الله عابديني تأکيد کرد: فداکاري آتش‌نشانان عزيز ما، چه آن‌هايي که جانشان را به خداوند تسليم کردند و چه آن‌هايي که دچار آسيب شدند و يا سالم باز گشتند، در تاريخ کشور ما به ثبت خواهد رسيد و هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

 امام‌جمعه قزوين اذعان کرد: فداکاري آتش‌نشانان ما نه تنها در فرهنگ ملت ما، بلکه در فرهنگ همه ملت‌هاي جهان تأثير خواهد گذاشت و در حقيقت آتش‌نشانان ما مروج فرهنگ ايثارگري، فداکاري و از جان گذشتگي شدند.

وي يادآور شد: رفتار مردم، دولت مردان و نهادهاي دولتي و غير دولتي نشان داد، ما ملت فرهيخته‌اي داريم که در زمان خطر آماده ايثار و فداکاري براي يکديگر هستند.

 نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين عنوان کرد: هنوز اميدواريم آن‌هايي که شرايط مشخصي ندارند، نجات پيدا کنند، براي مجروحان طلب شفا داريم و دعا مي‌کنيم تا آن‌هايي که جانشان را در اين راه فدا کردند، با امام حسين (ع) محشور باشند.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط