پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۳۰

نصرتي، شهردار قزوين:

بايد به انتظارات باغداران احترام بگذاريم

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: براي احترام به انتظارات صاحبان باغ‌ها و احياي باغستان سنتي قزوين، بايد مصوبات شوراي سازمان باغستان اجرايي شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در آئين تقديم لايحه بودجه پيشنهادي 96 به شوراي اسلامي شهر درباره رديف بودجه براي باغستان سنتي قزوين گفت: در بودجه پيشنهادي سال آينده 2 ميليارد و 500ميليون تومان براي باغستان قزوين اختصاص پيدا کرده است اما اين ميزان مبلغ بودجه هيچ نقشي نمي‌تواند براي 2500 هکتار باغستان داشته باشد.

نصرتي گفت:  سازمان باغستان بر اين اساس تاسيس شد که 9 دستگاه با رياست استاندار قزوين در کنار شهرداري قزوين قرار بگيرند و در بودجه‌ اين 9 دستگاه موضوع باغستان ديده شود اما متاسفانه با تمام پيگيري‌ها و جلساتي که برگزار شد اين مهم به تحقق نرسيد.

صاحبان باغ‌ها، خودشان بايد باغستان را حفظ و نگه‌داري کنند

وي تصريح کرد: اعتقاد شهرداري قزوين به اين نيست که باغستان سنتي قزوين با بودجه اين 9 دستگاه بايد اداره شود بلکه شهرداري قزوين در کنار اين 9 دستگاه مي‌تواند نقش اجراي زيرساخت‌هاي اوليه و نظارت را داشته باشد.

شهردار قزوين افزود: بايد براي باغداران انگيزه ايجاد شود و صاحبان اين باغ‌ها خود بايد از روي تجربه و انتظارت خود، باغستان را با شرايط امروزي حفظ و نگه‌داري کنند و غير از اين ممکن نيست.

اين مقام مسوول بيان کرد: ما اکنون هر صحبتي که مي‌کنيم در کنارش از يک عنوان پيوست اجتماعي و فرهنگي هم صحبت مي‌کنيم و بر اين اساس ذينفعان در هنگام تهيه طرح بيش از 100 جلسه با مشاور گذاشته و براي باغستان طرح تهيه شده است و ديگر از اين پيوست اجتماعي قوي‌تر نمي‌توانيم داشته باشيم و با همين ارزش، طرح به تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه استان رسيد.

وي تصريح کرد: بر اين اساس چرا به صاحبان باغ و به انتظارت آن‌ها و انگيزه‌هاي آن‌ها احترام نمي‌گذاريم که بتوانند باغستان را حفظ کنند.

شهردار قزوين افزود: چرا انجمن‌هاي غيردولتي سوال نمي‌کنند که صاحبان باغ از اين 9 دستگاه و استانداري چه انتظاراتي دارند تا موفق بشوند باغستان را خودشان حفظ کنند.

وي اضافه کرد: دستور مستقيم خود استاندار بود که مصوبات باغستان در جلسه شوراي سازمان باغستان اجرايي شود و  خواهش من اين است که اگر مي‌خواهيم به عرصه‌هاي اجتماعي احترام بگذاريم و اگر نمي‌خواهيم نمايش راه بياندازيم، بايد اين مصوبات اجرايي شود.

نصرتي تصريح کرد: پنج نفر از صاحبان باغ در باغستان قزوين 2هزار و 500  خانواده باغدار نيستند و بايد به انتظار 2هزار و 500 صاحب باغ احترام بگذاريم  و ما نمي‌خواهيم با ديدگاه يک نفر و فقط براي  5 نفر نمايش راه بياندازيم.

وي افزود: به باغستان قزوين احترام بگذاريم چراکه باغستان قزوين ديگر تکرار نمي‌شود چون واقعا در حال نابودي است، شايد بتوانيم 2500 هکتار باغ احداث کنيم اما باغستان سنتي قزوين را نمي‌توانيم دوباره احداث کنيم.

نصرتي تصريح کرد: من آمادگي دارم مصوبات شوراي سازمان باغستان و دستورات و تاکيدات استاندار قزوين را به رسانه هاي استان ارائه کنم.

شهردار قزوين افزود: همچنين من آمادگي دارم با اجازه شوراي اسلامي شهر از 2هزار و 500 صاحب باغ نظرسنجي کنيم که چه انتظاراتي دارند و همه ما به اين انتظارات تن بدهيم و حتي اگر اين نظر سنجي مغاير با اهداف شهرداري قزوين بود ما صدرصد آمادگي داريم به اين انتظارت احترام بگذاريم.

وي اضافه کرد: اگر حداقل نظر 50درصد از صاحبان باغ در اين عرصه 2هزار و 500هکتاري براي ثبت جهاني مثبت باشد، شهردار تقاضاي ثبت جهاني را امضاء و براي ادامه مراحل ارسال مي‌کند و در حال حاضر اولين اقدام مشارکت براي زنده نگه داشتن باغستان است.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط