دوشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۷

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين تاکيد کرد؛

توجه ويژه به پيشگيري از وقوع حريق و حوادث در بازار سنتي قزوين

جلسه هم‌انديشي براي ايمن‌سازي مجموعه بازار سنتي قزوين با حضور روساي اتحاديه اصناف شاغل در بازار به ميزباني سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در اين جلسه با اشاره به بافت سنتي و مساحت نزديک به 140 هزار مترمربع بازار قزوين از لزوم توجه ويژه به پيشگيري از وقوع حريق و حوادث در اين محل تاکيد کرد.

وي افزود: در زمينه تحقق اين مهم کارکنان واحد پيشگيري از حريق سازمان آتش نشاني به صورت روزانه نسبت به بازديد از بازار و اصناف مختلف اقدام  و توصيه‌هاي لازم را در خصوص ارتقاء ايمني و رفع مخاطرات موجود، در غالب دستورالعمل هاي استاندارد شده به مالکان و کسبه اعلام و ارائه مي‌کنند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني از روسا و همه اتحاديه‌هاي اصناف بازار درخواست کرد تا با حضور در کلاس‌هاي رايگان آموزش کار با کپسول آتش نشاني، مهارت‌هاي مقدماتي اطفاء حريق را فرا بگيرند و نسبت به خريد و نگهداري يک خاموش کننده در همه مغازه‌هاي داخل بازار اقدام کنند.

وي همچنين از همه اصناف درخواست کرد تا به توصيه‌هاي کارشناسان سازمان آتش نشاني در خصوص رفع معايب و ناايمني‌هاي موجود در محل کسب خود اقدام کنند.

ذوالقدر در پايان ابراز اميدواري کرد: برگزاري چنين جلساتي با حضور و مشارکت اصناف شاغل در بازار و همکاري همه کسبه باعث افزايش روز افزون ايمني در محدوده بازار قزوين و پيرو آن موجب کاهش نرخ وقوع حريق و حوادث در محدوده پر ترددي مانند بازار سنتي قزوين مي‌شود.

گفتني است؛ حاضرين در ابتدا در اين جلسه با نمايش فيلمي از مشکلات و مخاطرات موجود در محدوده بازار قزوين آگاهي يافتند و سپس با ارائه توضيحاتي با دغدغه هاي سازمان آتش نشاني در رابطه با افزايش ايمني محدوده بازار سنتي قزوين و مشکلات پيش روي آتش نشانان آشنا شدند.

کولجي، رئيس اتحاديه اصناف و چندتن از روساي اتحاديه‌ها در اين جلسه نيز نظرات خود را مطرح کردند و با ارائه توضيحاتي پيرامون مشکلات اصناف و درخواست‌هاي خود از سازمان‌هاي مختلف، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط