یکشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۶

نصرتي، شهردار قزوين:

موضوعات وقف به خصوص در زمينه توسعه شهر به روز رساني شود

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: بايد موضوعات وقف به خصوص در زمينه توسعه شهر به روز رساني شود و آگاهي مردم در اين زمينه افزايش پيدا کند.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي شهردار قزوين در ديدار با حجت‌الاسلام و المسلمين عادل مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قزوين افزود: تشکيل کارگروه مشترک بين اين دو مجموعه براي ارائه نقطه نظرات جديد و حل مشکلات پيشنهاد بسيار خوب و اجرايي است.

وي با اشاره به اهميت به روزرساني موقوفات بر اساس نياز روز مردم بيان کرد: شهرداري قزوين آمادگي دارد تا در زمينه وقف با موضوعات جديد شهري همکاري داشته باشد و شهر قزوين مي‌تواند به عنوان پايلوت در اين زمينه انتخاب شود تا بتواند تجربياتش را به ساير شهرها انتقال دهد.

نصرتي با اشاره به برگزاري همايش سرويس بهداشتي در سال 88 گفت: در اين همايش همچنين 2 وقف‌نامه در زمينه سرويس بهداشتي ارائه شد و در اين همايش مطرح شد که يکي از نيازهاي اصلي شهر احداث سرويس بهداشتي در سطح شهر مي‌باشد و پس از اين همايش400چشمه سرويس بهداشتي در شهر قزوين احداث شده است.

شهردار قزوين با تاکيد بر اينکه بايد نيازهاي اصلي شهر براي مردم آگاه‌سازي شود تا وقف‌ها در زمينه‌هاي موردنياز صورت گيرد، گفت: شهرداري قزوين تلاش کرد تا خريد نردبان آتش نشاني را از شيوه وقف استفاده کند و همچنين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني و لوازم و تجهيزات آتش‌نشاني را از طريق وقف تامين کند چراکه نيازهاي مورد نياز مردم در اين زمان اين موضوعات است.

وي با بيان اينکه براي رسيدن به شهر ايراني، اسلامي و پايدار بايد بتوانيم از آموزه‌هاي ديني بهره ببريم، گفت: بايد موضوع وقف به روز رساني شود و در همه زمينه‌ها براي توسعه شهر مي‌توان از وقف استفاده و مردم را در اين زمينه آگاه کرد.

وي با بيان اينکه زماني مي‌توانيم به نتيجه هدفمان برسيم که شناخت خوبي از آن موضوع داشته باشيم، گفت: اگر دائم از موفقيت‌ها صحبت کنيم تلاش متوقف خواهد شد و بايد به گونه‌اي رفتار کنيم که هميشه تلاش براي کار صورت گيرد.

نصرتي با تاکيد بر اينکه بايد بتوانيم تنوع موضوعات وقف را بالا ببريم، گفت: بايد مردم با تنوع وقف آشنا شوند و شهرداري قزوين در اين زمينه آمادگي دارد تا موضوعات جديد وقف را در زمينه شهري معرفي کند.

وي بيان کرد: با افزايش تنوع موضوعي مانند احداث بوستان، احداث فرهنگسراها و غيره مي‌توانيم نيازهاي روز مردم را تامين کنيم.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قزوين:

ترويج فرهنگ وقف بايد تقويت شود

 

حجت الاسلام و المسلمين عادل، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قزوين در اين ديدار نيز گفت: با تشکيل کارگروه مشترک بين اداره اوقاف و شهرداري قزوين مي‌توانيم از امکانات و ظرفيت‌هاي هر دو مجوعه براي ارائه خدمات به مردم استفاده کنيم.

حجت الاسلام و المسلمين عادل افزود: براي افزايش ارائه خدمات به شهروندان همکاري اين دو مجموعه در زمينه وقف با اهميت است و اين ارتباط بايد پررنگ‌تر شود.

حجت الاسلام و المسلمين عادل با اشاره به جايگاه و سابقه تاريخي و فرهنگي شهر قزوين افزود: با توجه به اينکه شهر قزوين يک شهر فرهنگي و مذهبي است، مردم اين شهر سابقه درخشاني در زمينه وقف دارند و يادگاري‌هاي بسياري در شهر قزوين به جا گذاشتند.

وي افزود: در کشور هر زماني که ميزان وقف اعلام مي‌شود شهر قزوين يکي از شهرهاي است که بيشترين وقف را دارد و همچنين اولين وقف‌نامه در کشور براي شهر قزوين مي‌باشد و اين موضوع بسيار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمين عادل سابقه خوب قزوين براي وقف را نشان از اعتماد و فرهنگ مردم قزوين دانست و افزود: مردم قزوين هميشه  دست به خير هستند.

وي بيان کرد: شهرداري قزوين و اداره کل اوقاف استان قزوين همکاري‌هاي مشترک زيادي با هم دارند و در هر زماني که اين دو مجموعه با هم تعامل داشتند، توانستند گره‌اي از کار را باز کنند.

اين مقام مسوول پيشنهاد داد: با توجه به همکاري‌هاي مشترک اين مجموعه کارگروهي در حوزه‌هاي عمراني و فرهنگي تشکيل شود و در اين کارگروه در زمينه‌هاي مشترک بين اين دو مجموعه طرح و برنامه ارائه شود.

وي تاکيد کرد: از طريق اين کارگروه مي‌توانيم از امکانات و ظرفيت‌هاي هر دو مجوعه براي ارائه خدمات به مردم استفاده کنيم.

حجت الاسلام و المسلمين عادل با اشاره به اقدامات فرهنگي براي ترويج وقف گفت: اين مجموعه در زمينه ترويج وقف اقدامات خوبي را آغاز کرده است و تا اکنون اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته که بايد بيشتر شود.

وي بيان کرد: در تلاش هستيم تا آگاهي مردم را نسبت به موضوع وقف با توجه به نيازهاي امروزي شهر افزايش دهيم و اين مهم بايد تقويت شود.

حجت الاسلام و المسلمين عادل با اشاره به 200 وقف در پنج سال گذشته و 40وقف از ابتداي سال جاري در استان قزوين از سوي مردم گفت: بايد بين مردم اعتماد ايجاد شود تا در زمينه وقف بيشتر عمل کنند.

وي با تاکيد بر حفظ جايگاه وقف گفت: نگاه مديريت کلان در سازمان اوقاف جلب اعتماد مردم و ترويج بيشتر فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام و المسلمين عادل بيان کرد: اگر به موضوع وقف خوب پرداخته شود مردم تمايل بيشتري به اين امر مهم دارند.

در پايان شهردار قزوين و مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قزوين بر همکاري و هماهنگي بيشتر در اجراي سريع پروژه امامزاده حسين(ع) تاکيد کردند.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط