پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۳

مظفري، سرپرست سازمان فضاي سبز شهرداري قزوين:

عمليات هرس درختان شهر قزوين ادامه دارد

محمدصادق مظفري، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: در ادامه اجراي طرح هرس زمستانه درختان شهر، بيش از 500 اصله از درختان مسير بلوار تاکستان، هرس فني شدند.

به گزارش روابط عمومي سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري قزوين؛ مظفري افزود: حفظ و نگهداري از انبوه درختان شهري يکي از اولويت‌هاي مهم سازمان پارک‌ها براي مناسب سازي چهره شهر است که در اين راستا عمليات هرس با هدف پيراستگي و بهبود كارآيي درختان از ششم دي ماه سال جاري آغاز شده و در مدت 2 ماه به پايان مي‌رسد.

وي بيان کرد: هرس درختان باعث زيبايي و جذابيت در محيط هاي شهري مي‎شوند که به همين منظور شهرداري اقدام به هرس سالانه درختان مي‌کند.

مظفري ادامه داد: در اجراي اين عمليات بيش از 500 اصله درخت در بلوار تاکستان حدفاصل چهارراه نسيم شمال تا ورودي شهرک چوبيندر با هدف فرم دهي درختان، برقراري توازن بين تاج درخت و اندام زيرزميني و رفع تداخل برخورد شاخه هاي درختان با خودروهاي عبوري هرس شدند.

وي افزود: عمليات هرس درختان به تشخيص کارشناسان فني انجام مي‌شود و جزو وظايف سازمان پارک‎ها بوده  و هيچ ارگان يا شخصي بدون کسب مجوز و هماهنگي با اين سازمان اجازه هرس درختان را ندارد و با متخلفان طبق قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها برخورد مي شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط