چهارشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين:

کارگاه تزريق گاز LPG در بلوار ميرزا کوچک خان قزوين دچار حريق شد

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: بروز آتش سوزي گسترده در کارگاه تزريق گاز LPG در بلوار ميرزا کوچک خان قزوين چهار ايستگاه آتش نشاني را به محل حادثه کشاند و خسارات مالي زيادي را به بار آورد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 سازمان آتش نشاني قزوين در ساعت 14 و 11 دقيقه روز دوشنبه بيستم دي ماه سال 1395، ستاد فرماندهي اين سازمان بلافاصله آتش نشانان ايستگاه‌هاي سه ،چهار، 6 و هفت را به محل حادثه واقع در بلوار ميرزا کوچک خان، کوچه ژاندارمري اعزام کرد.

وي افزود: در جريان اين حادثه که داخل گاراژ خودرويي به وقوع پيوست، يک باب مغازه که به صورت غير مجاز اقدام به نگهداري تعدادي سيلندر 25 کيلويي گاز مايع و سوختگيري خودروهاي داراي مخزن LPG مي‌کرد بعلت عدم رعايت اصول ايمني و نشت گاز مايع در فضاي داخل مغازه دچار انفجار و آتش سوزي مي‌شود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين با اشاره به رسيدن اولين واحد آتش نشاني در کمتر از 3 دقيقه به محل حادثه افزود: تعداد 20 نفر آتش نشان و پنج خودروي عملياتي آتش نشاني در اين عمليات حاضر شد و با توجه به خطر بالاي حريق، واحدهاي اعزامي با رعايت کامل نکات ايمني از چندين جهت به محل حريق نزديک شده و بعلت احتمال وقوع انفجار و بروز حوادث جبران ناپذير جاني بلافاصله اقدام به تخليه اهالي و کسبه از داخل گاراژ و مغازه هاي مجاور کردند و پس از تشکيل حلقه امنيتي در اطراف محل حادثه، مشغول مهار شعله هاي سرکش آتش شدند.

وي با اعلام نگهداري بيش از 25 کپسول گاز مايع در محل حريق افزود: آتش نشانان بي درنگ و پس از رسيدن به محل در اولين قدم به منظور جلوگيري از انفجار و وقوع حادثه جبران ناپذير؛ نسبت به سرد کردن کپسول‌هاي گاز اقدام کردند و با رشادت و تلاش فراوان اکيپ هاي اعزامي در زمان کوتاهي حريق را کنترل و مهار کرده و از سرايت شعله هاي سرکش آتش به ساير مغازه ها و کارگاه هاي مجاور ممانعت بعمل آوردند.

اين مقام مسوول با اشاره به اينکه خوشبختانه در اين حادثه به هيچ يک از شهروندان آسيبي نرسيد، ياد آور شد: در اين حادثه يک دستگاه خودروي دوو و پيکان وانت که مقابل اين مغازه قرار داشتند دچار حريق و خسارت شدند و اين مغازه نيز بطور کامل دچار خسارت و آسيب گرديد.

پايان پيام

 

وي در پايان افزود آتش نشانان پس از ايمن سازي کامل صحنه حادثه و تحويل محل به مأموران نيروي انتظامي، به مأموريت خود پايان دادند.

پايان پيام