چهارشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۲

مجابي، معاون محيط زيست کشور:

16 سايت در کشور براي استفاده از زباله‌سوزها تعريف شده است

نشست مشترک معاون سامان محيط زيست کشور، مديران استاني و شهرداري قزوين، اعضاي شوراي اسلامي شوراي شهر قزوين با سرمايه‌گذار آلماني درباره استفاده از زباله‌سوزها برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سيد محمد مجابي، معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست کشور در اين نشست مشترک گفت: در ايران 55 هزار تن پسماند شهري در روز توليد مي‌شود که ميزان توليد هر نفر در روز کمتر از 800گرم مي‌باشد.

وي بيان کرد: نداشتن زمين براي تخليه پسماند از مهمترين مشکلات استان‌هاي شمالي است.

مجابي با بيان اينکه در برنامه کشور 16 سايت براي استفاده از زباله‌سوزها تعريف شده است، گفت: ارزش توليد انرژي از پسماند پائين‌تر است و در کنار آن نيز انرژي در کشور ايران ارزان مي‌باشد.

وي با بيان اينکه حمايت از تکنولوژي‌هاي که از محيط زيست حمايت مي‌کند يکي از سياست‌هاي کشور در راستاي اقتصاد سبز است، افزود: در حال تهيه لايحه‌اي براي تخفيف ويژه مالياتي براي فعالان عرصه اقتصاد سبز هستيم.

قزوين يکي از بهترين شهرهاي فعال در بحث پسماند است

محمد جواد سروش، مديرکل دفتر آب و خاک سازمان محيط زيست کشور نيز گفت: قزوين يکي از بهترين شهرهاي است که در بحث پسماند فعال مي‌باشد و ايده‌هاي برتر را اجرا مي‌کند.

وي درباره طرح پيشنهادي شرکت آلماني گفت: اين طرح ايده خوبي است اما نياز به اطلاعات تکميلي دارد و وزارت نفت، وزارت کشور و سازمان شهرداري‌ها نيز بايد نظرات خود را ارائه کنند.

شهر قزوين پيشگام اجراي طرح‌هاي مهم است

سيد مهدي کاظمي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين نيز گفت: شهر قزوين هميشه پيشگام اجراي طرح‌هاي مهم بوده و اکنون هم پايلوت اجراي برنامه جهاني ابتکار عمل شکوفايي شهري است.

وي افزود: شهر قزوين هميشه در زمينه محيط‌ زيست پيشگام بوده است به طوري که اولين شهري ميباشد که در بين باغستان واقع شده و از همين رو سازمان باغستان در شهر قزوين تاسيس شده است.

وي افزود: دوست داريم تا يک کار بين‌المللي در شهر قزوين در اين زمينه انجام شود تا الگويي براي ساير شهرها باشد.

کاظمي بيان کرد: شهرداري قزوين به دليل مطالعات و اجراي طرح‌هاي محيط زيست در سال 1394 موفق به اخذ جايزه ملي محيط زيست شده است.

وي تصريح کرد: شهرداري قزوين در توسعه صنعت و تکنولوژي سبز پيشگام بوده است.

پروفسور کخ از کشور آلمان نيز گفت: در اين طرح، ماشيني کار مي‌کند که به محيط زيست آسيبي وارد نمي‌کند و هيچ سوختي در اين مکانيزم وجود ندارد تا آلودگي توليد کند.

وي بيان کرد: با اين طرح، زباله را مي‌توان به راحتي به انرژي تبديل کرد به طوري که واکنش شيميايي در کمتر از يک ثانيه اتفاق مي‌افتد.

وي با بيان اينکه در اين فرآيند ابتدا هيدروژن توليد شده و به سوخت ديزل تبديل مي‌شود، ادامه داد: در ايران مي‌توان بدون استفاده از سوخت، محيط زيست پاکي را نيز به ارمغان آورد.

در اين نشست؛ مجابي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست کشور، فقيهي مشاور سازمان محيط زيست و مديرعامل صندوق محيط زيست کشور، سروش مديرکل دفتر آب و خاک سازمان محيط زيست کشور، تهراني رئيس مرکز برنامه‌ريزي و بودجه سازمان محيط زيست کشور، مهاجري مسوول تحويل و بودجه سازمان محيط زيست کشور، زاهدپور مديرکل دفتر امور شهري استانداري قزوين، شمسيني مديرکل محيط زيست استان قزوين، خورشيدي عضو شوراي شهر قزوين، مجابي عضو شوراي شهر قزوين، کاظمي معاون خدمات شهري شهرداري قزوين، الموتي مشاور شهردار قزوين و منتظري مديرعامل سازمان پسماند شهردارري قزوين حضور داشتند.

 

پايان پيام

تصاویر مرتبط