دوشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

رشوندآوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين:

طرح مرمت بازار قيصريه قزوين آغاز شد

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين گفت: طرح مرمت بازار قيصريه قزوين از امسال با مشارکت سازمان مديريت برنامه‌ريزي و بودجه، سازمان نوسازي و بهسازي شهر به نمايندگي از شهرداري قزوين و مشارکت مالکين حجره‌ها تحت نظارت حوزه معاونت عمراني استانداري آغاز شد.

رشوندآوه با اشاره به برگزاري جلسات متعدد با حضور مديران ارشد دستگاه‌هاي ستادي و اجرايي اعم از استانداري، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، شهرداري، دادگستري، نيروي انتظامي، ادارات برق، گاز، مخابرات و آب و فاضلاب و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان افزود: در خصوص موضوعات کاري مرتبط با ميراث فرهنگي و بافت‌هاي تاريخي که با حضور دکتر طالبيان معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کل کشور در دفتر معاونت عمراني استانداري برگزار شد.

وي ادامه داد: طرح فاز يک اين پروژه با پيشرفت قابل‌توجهي در دست تهيه است و تاکنون بيش از 20 جلسه با حضور مدير دفتر فني استانداري و سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين برگزارشده است.

 مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين تصريح کرد: قطعاً مرمت اين بخش از بازار در زيبايي بصري بازار قزوين و جلب گردشگر و رونق اقتصادي تأثير بسزايي خواهد داشت.

رشوندآوه با اظهار اينکه اين طرح به‌عنوان پايلوتي در شهر قزوين در دست اجرا است تا اتصال اين بخش با مجموعه سعدالسلطنه که در مجاورت آن است کامل شود، افزود: در آينده در بخش‌هاي ديگر بازار نيز تحقق يابد و اميد است با حمايت کسبه و همت مسئولان و مديران شهري، اين پروژه با موفقيت هرچه تمام به‌عنوان يک تجربه ارزشمند تحقق يابد.

وي اعلام کرد: قبل از شروع طرح با کسب نظرسنجي از کسبه و صاحبان مشاغل در بازار اشتياق فراواني در کسبه جهت انجام پروژه ديده شد و بسياري نيز اعلام آمادگي جهت مشارکت در پروژه داشتند.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين افزود: قطعاً انجام چنين پروژه‌هايي منجر به رونق اقتصادي بيشتر، حضور بيشتر مردم و برقراري ارتباط با بافت‌هاي تاريخي و سنتي شده و کمک شاياني در جهت حفظ ارزش‌ها و سنت‌هاي پيشين خواهد داشت.

رشوندآوه بيان کرد: هم‌جواري بازار قيصريه با مسجدالنبي و مراکز مذهبي شهر باعث شده است پيوند مرکز اقتصادي با بافت تاريخي و فرهنگي و حفظ سنت‌هاي فرهنگي،اجتماعي و مذهبي در بازار سنتي همواره پررنگ و مردمي باشد.

وي ادامه داد: بازار قزوين اصلي‌ترين مرکز اقتصادي شهر قزوين است که در مرکز شهر و بافت تاريخي قزوين واقع‌شده است و اين بازار با قدمتي در حدود 500 سال و باقي‌مانده از دوران پرشکوه صفوي است. راسته قيصريه که به بازار فرش قزوين نيز مشهور است يکي از بازوهاي اصلي تاريخي و اقتصادي اين مجموعه عظيم است.

 

تصاویر مرتبط