پنجشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۱۶

نصرتي، شهردار قزوين تأکيد کرد؛

لزوم تشکيل اتاق فکر و ارائه ايده‌هاي خلاقانه در ساعات غير اداري

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: براي ايجاد تحول در شهرداري، تشکيل اتاق فکر و ارائه ايده‌هاي خلاقانه در ساعات غير اداري ضروري است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ نصرتي افزود: براي دور شدن از وابستگي به درآمدهاي ناپايدار بايد به فکر ايجاد درآمدهاي خلاقانه و نوآورانه بود.

وي با بيان اينکه براي برون رفت از مشکلات مالي بايد تمام کارکنان شهرداري به فکر باشند، عنوان کرد: پيشنهادات بسياري از سوي کارکنان براي هر حوزه و حتي در سطح کلان مي‌تواند ارائه شود و با پيگيري و تکميل آن پيشنهادات و عملي کردن آنها مي‌توان به نتايج مطلوبي دست يافت.

شهردار قزوين بر ضرورت ايجاد احساس تعلق در کارکنان براي توليد ثروت و سرمايه در محيط کار تأکيد کرد و گفت: اگر هر فردي تنها 10 درصد از خلاقيت و نبوغ خود در عرصه اقتصادي زندگي را در حوزه کاري خود به کار ببندد، نتايج بسيار مطلوبي در شهرداري به دست مي‌آيد.

نصرتي با بيان اينکه در ساعات اداري و با توجه به مشغله هريک از افراد نمي‌توان زماني را به ايجاد اتاق فکر و ارائه ايده‌هاي خلاقانه اختصاص داد، اظهار کرد: بايد کارکنان و مديران در ادارات و در ساعات غير اداري در محيطي دوستانه در خصوص ايده‌هاي نوآورانه اي که مي‌توان پياده سازي کرد، فکر کنند و اين ايده‌ها را عملياتي کنند.

وي افزود: براي قرارگيري قزوين در جايگاه واقعي خود، نگاه‌هاي وسيع و تازه‌اي نياز است و بايد با صرف وقت و استفاده از ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي فراهم شده در شهر، قزوين را به جايگاه واقعي خود در عرصه ملي و بين‌المللي رساند.

شهردار قزوين با اشاره به وضعيت اقتصادي حاکم بر کشور گفت: شهرداري قزوين نيز با اين مشکلات دست و پنجه نرم مي‌کند و با توجه به شرايط موجود بايد براي سال 1396 بازنگري در برنامه‌ها، اقدامات و نگرش مديران و کارکنان به وجود آيد تا تمامي حوزه در توليد درآمد خودکفا شوند.

نصرتي با بيان اينکه مديريت شهري قزوين هر ابتکار و اقدام دستيافتني براي توليد درآمد را با استفاده از توان مشاوران و تجربه شهرها و کشورهاي ديگر به اجرا درآورده است، تصريح کرد: مديريت شهري قزوين تا کنون با اتحاد و همدلي بسيار متفاوت از شهرهاي همتراز خود و حتي کلانشهرها عمل کرده است و در مواردي از کلانشهرها نيز پيشي گرفته است.

وي با اشاره به احداث مرکز لندفيل براي دفن بهداشتي زباله و مرکز کنترل ترافيک در شهر قزوين گفت: اين مراکز از نظر امکانات و تجهيزات بسيار متفاوت از ساير مراکز موجود در کشور هستند.

شهردار قزوين افزود: شهر قزوين از طرح جامع حمل و نقل و ترافيک برخوردار است که بسيار متفاوت از طرح‌هاي ساير شهرهاي داراي طرح است و در راستاي آن 90 درصد بلوارهاي مورد نياز شهر قزوين احداث شده است.

نصرتي ادامه داد: بر اساس طرح جامع شهر قزوين 27 تقاطع غيرهمسطح بايد احداث شود اما بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيک 43 تقاطع در شهر قزوين پيشبيني شده است که مديريت شهري قزوين تا کنون توانسته تقاطع‌هاي غيرهمسطح اولويتدار را افتتاح کند.

وي با اشاره به اينکه تا سال 1410 بايد 100 کيلومتر مسير دوچرخه در سطح شهر قزوين ايجاد شود، گفت: در 2 سال گذشته 23 کيلومتر مسير دوچرخه در شهر قزوين ايجاد شده است.

شهردار قزوين با اشاره به ديگر اقدامات صورت گرفته در شهر قزوين تصريح کرد: در حوزه فرهنگي، بافت تاريخي، شهرسازي، اداري و مالي و نيز اتوبوسراني که قزوين يکي ارکان اتوبوسراني هاي کشور شناخته شده است، اقدامات بسيار مطلوبي صورت گرفته است.

نصرتي با اشاره به اقدامات حوزه بينالملل شهرداري قزوين عنوان کرد: اقدامات بسياري در اين حوزه انجام شده است که برگزاري اجلاس بينالمللي شهرداران جاده ابريشم و استقرار دبيرخانه اتحاديه جاده ابريشم در قزوين از مهم‌ترين آن‌هاست.

وي افزود: اگر اين کار به صورت ملي و توسط دولت انجام مي‌شد، چندين وزير بر روي آن مانور مي‌دادند زيرا در کشور چين اين اتحاديه توسط وزارت بازرگاني و اقتصاد چين با همکاري دولت و با حمايت چند آژانس تحت حمايت سازمان ملل متحد تشکيل شده است و اين موضوع براي کشور چين با جايگاهي که در جهان دارد، افتخار محسوب مي‌شود.

شهردار قزوين تصريح کرد: اتحاديه مستقر در شهر قزوين با موافقت رسمي سازمان ملل و با برگزاري اجلاس بينالمللي تشکيل شده است و بايد از اين ظرفيت نهايت بهرهبرداري صورت گيرد.

نصرتي با تأکيد بر ضرورت استفاده از توانمندي‌هاي مجمع جهاني شهرهاي اسلامي که مقر آن در شهر قزوين مستقر است، گفت: احداث موزه تاريخ تمدن جهان اسلام در قزوين توسط مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و با همکاري وزارت راه و شهرسازي در دستور کار قرار گرفته و اميد است به نتيجه برسد.

وي با اشاره به اختصاص بودجه 20 ميليارد توماني به بوستان ملي باراجين گفت: براي اختصاص اين بودجه اقدامات بسياري انجام شده است و در سال گذشته ملاقات‌هايي براي اختصاص اين بودجه صورت گرفت که در لحظات آخر بودجه تصويب نشد اما در سال جاري تلاش‌ها تداوم داشت تا در نهايت به نتيجه رسيد.

شهردار قزوين با بيان اينکه اکنون پشتوانه خوبي در شهر قزوين وجود دارد، گفت: اتحاد مديران شهري و استاني، اطمينان و باور مردم نسبت به مديريت شهري، اتحاد اجتماعي ميان مردم، باور مسئولان ملي و بينالمللي به توانايي‌هاي شهر قزوين و اطمينان سرمايهگذاران و پيمانکاران مطرح کشور براي اجراي پروژه‌ها، سرمايه‌هايي هستند که بايد از آنها به طور مطلوبي بهره برد.

نصرتي افزود: زيرساخت‌هاي بسياري در شهر قزوين فراهم شده است که بايد از اين زيرساخت‌ها و نيز ظرفيت‌هاي شهر به صورت تنظيم شده بهره برد.

وي ادامه داد: خيابان سپه، سراي سعدالسلطنه، سرمايه اجتماعي، بوستان ملي باراجين و ... از جمله ظرفيت‌هاي شهر قزوين هستند که مي‌توان از آنهاه بهره برد و ايده‌هاي خلاقانه خوبي را براي کسب درآمدهاي پايدار در آن‌ها پياده سازي کرد.

شهردار قزوين پيشنهاد داد تا سراي سعدالسلطنه شب‌ها نيز فعال باشد و دست‌فروش‌ها با سبک و سياق سنتي و مديريت شده در اين فضا به صورت شبانه به فروش اجناس خود بپردازند و اين فضا به مکاني جذاب تر براي گردشگران تبديل شود.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط