یکشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۰۵

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

اولين شهر کتاب در استان قزوين افتتاح شد

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: با مشارکت بخش خصوصي و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، اولين شهر کتاب استان قزوين در مراسمي با حضور نصرتي، شهردار قزوين و جمعي از اهالي فرهنگ و اعضاي شوراي شهر در قزوين افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در اين مراسم گفت: ارزش ملک اين مجموعه فرهنگ بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون تومان مي‌باشد و براي تجهيز اقلام فرهنگي آن نيز 500 ميليون تومان هزينه شده است.

وي اظهار کرد: در اين شهر کتاب محصولات هنري،صنايع دستي،تابلوهاي خوشنويسي، نقاشي، بخش لوازم تحرير، بخش فروش لوح فشرده آثار فاخر هنرمندان کشور عرضه مي شود که تمامي اين آثار محصول دست هنرمندان بومي استان قزوين مي باشد.

وزيري نژاد اضافه کرد: علاقمند به مطالعه کتاب مي توانند با مراجعه به اين مجموعه فرهنگي کتاب مورد نظر خود را انتخاب کرده و در بخش کافه کتاب مطالعه و در صورت تمايل آن را خريد کنند.

150 شهر کتاب در سطح کشور وجود دارد

اين مسوول افزود: در حال حاضر در سطح کشور 150 شهر کتاب افتتاح شده و امروز براي اولين بار اين شهر کتاب در قزوين نيز افتتاح مي شود تا فرصت مناسبي براي جوانان و نوجوانان علاقمند به کتاب فراهم شود.

وزيري نژاد خاطرنشان کرد: با راه اندازي شهر کتاب قزوين به طور مستقيم 11 نفر و به صورت غير مستقيم 40 نفر مشغول به کار شده اند.

برگزاري گالري هنري ماهانه در شهر کتاب

وي در ادامه يکي از برنامه هاي شهر کتاب را برگزاري گالري هنري به صورت ماهانه در اين مجموعه فرهنگي عنوان کرد و گفت: اين گالري  هاي هنري براي فروش آثار هنري جوانان استان قزوين در حوزه خوشنويسي، نقاشي گرافيک، طراحي و ... برپا خواهد شد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از ديگر بخش هاي جذاب اين شهر کتاب را غرفه بسياري زيباي صنايع دستي ذکر کرد و گفت: در اين غرفه آثار  هنرمندان و  صنايع دستي بومي استان قزوين در معرض ديد عموم قرار گرفته است که شهروندان مي توانند با قيمت هاي مناسب اين کالاي فرهنگي را خريداري کنند و ضمن حمايت از کالاي ايراني پشتيبان هنرمندان شهر قزوين باشند .

وي کاهش بار ترافيکي در سطح شهر، استفاده بهينه از وقت همشهريان و ايجاد پاتوق فرهنگي براي اهالي فرهنگ شهر را از جمله اهداف راه اندازي شهر کتاب در قزوين برشمرد و گفت: با توجه به اهميت حوزه فرهنگ و تأکيدات مقام معظم رهبري مبني بر توجه به حوزه فرهنگي، اجراي پروژه‌هاي فرهنگي و ورزشي در اولويت‌هاي کاري شورا و شهرداري است.

وزيري نژاد تصريح کرد:خوشبختانه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ فضاي مناسبي که مي توانست در حوزه تجارت سودهاي کلاني نصيب صاحبان آن کند در اختيار فرهنگ و هنر استان قرار گرفت تا بتوانيم امکان عرضه آثار هنري با قيمت مناسب و نيز پاتوق فرهنگي با نشاط را براي مطالعه مردم فراهم کنيم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين اظهار اميدواري کرد: اين حرکت فرهنگي آغازي براي ترويج فرهنگ مطالعه و کتاب خواني در سطح شهر  باشد.

اين مسوول خاطرنشان کرد: امکان تعميم شهر کتاب به ساير شهرستان هاي قزوين با مشارکت بخش خصوص و علاقمندان به عرضه هنر وجود دارد و با همکاري فرمانداران و شهرداران اميدواريم اين مراکز فرهنگي در شهرستانهاي استان نيز راه اندازي شود.

وزيري نژاد در پايان افزود:براي حمايت از اين حرکت فرهنگي درصدد هستيم تا محصولات فرهنگي مورد نياز شهرداري و سازمان فرهنگي ورزشي قزوين را حتي الامکان از شهر کتاب تهيه کنيم.

گفتني است؛ شهر کتاب در خيابان فردوسي شمالي، نبش کوچه زمرد در 2 طبقه راه اندازي شده است و داراي بخش هاي مختلف کتاب، صنايع دستي، آثار هنري، لوازم التحريز، کافه کتاب و کافي شاپ و... مي باشد.

تصاویر مرتبط