جمعه ۱۳۹۱/۰۵/۱۳

دربندي زاده، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين;

ساماندهي ميدان تره بار قزوين تحت نظارت شهرداري قزوين صورت مي گيرد

ساماندهي ميدان تره بار قزوين واقع در دو راه همدان توسط مسوولين امر مستقر در ميدان و تحت نظارت شهرداري قزوين انجام مي گيرد.

 

عبدالعلي دربندي زاده، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: ميادين ميوه و تره بار در سطح كشور به محلي اطلاق مي شود که عمده بار مصرفي شهر يا استان در آن جا به جا مي شود و از همين رو با توجه به مركزيت تخليه و توزيع بار ضرورت ساماندهي به وضعيت آن احساس مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين ادامه داد: نابساماني ميدان تره بار قزوين و نارضايتي مسوولين شهري در اين خصوص، شهرداري قزوين را بر آن داشت تا نسبت به ساماندهي اين ميدان اقدام نمايد.
دربندي زاده با بيان اينکه اين نابساماني مربوط به انبار شدن زباله ها در کف ميدان مي باشد، گفت: روزانه بيش از يک خاور زباله تر در کف ميدان توليد مي شود که اين زباله ها در اثر تردد وسايل نقليه سنگين بر روي آنها، متراکم و متعفن مي شوند.
وي تصريح كرد: بديهي است كه در اثر پخش شدن زباله هاي تر و هم سطح شدن آنها با کف ميدان نظافت اين محل بيش از پيش دشوار و گاهي مشاهده مي شود كه به دليل عدم توجه به اين موضوع با اهميت، حتي با گذشت يك سال هيچ گونه اقدامي در راستاي شست و شوي کف ميدان  انجام نشده است.
وي با اشاره به تهيه طرح مصوب مورد توافق ميان هيات امنا و بنکداران ميدان تره بار، عنوان کرد: بر اساس اين طرح مصوب، رنگ آميزي، نصب گل ميخ، تعيين حدود توقف ماشين هاي بار، وانت بار، موتور هاي سه چرخ، باسکول هاي چرخ دار فروشندگان حجره ها و ... در ميدان در اسرع وقت بايد توسط مسوولين امر در ميدان انجام پذيرد.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين با تاکيد بر توافقات انجام گرفته، تصريح کرد: طي اين توافق و طرح مصوب، مسوولين امر مستقر در ميدان تره بار قزوين بايد علاوه بر اجراي طرح هاي مذکور، نسبت به رفت و روب روزانه و شبانه، جمع آوري و انتقال زباله به جايگاه دفن، تجديد رنگ آميزي و شست و شوي کامل کف ميدان به صورت ماهانه اقدام نمايند.
دربندي زاده اصلاح گل ميخ ها، مرمت آسفالت در صورت ضرورت، ساماندهي درب هاي ورودي و خروجي جنوب و حاشيه آن و نيز برف روبي و يخ زدايي کف ميدان در فصل سرما را از ديگر وظايف مطرح شده در طرح مصوب عنوان کرد.
وي در ادامه تاکيد کرد: در صورتي که مصوبات و طرح هاي مورد تاييد طرفين توسط مسوولين ميدان تره بار به نحو شايسته عملي نشود و در اين امر تعلل و سهل انگاري صورت بگيرد، شهرداري قزوين نسبت به ساماندهي اين ميدان اقدامات لازم را صورت مي دهد.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين در پايان با اشاره به اقدامات شهرداري نسبت به احداث ميدان ميوه و تره بار پيشرفته و مدرن جهت بار استان قزوين و در صورت نياز استان هاي همجوار، خاطر نشان کرد: شهرداري قزوين به مدت چهار سال در تکاپوي تهيه محل مناسبي در اطراف قزوين جهت احداث ميدان ميوه و تره بار پيشرفته و مدرن بوده است که اين موضوع مدتي است به طور جد پي گيري شده و توافقات اوليه با مالکين و متصرفان در زميني به مساحت 170 هکتار در غرب قزوين انجام گرفته است.

 

تصاویر مرتبط