شنبه ۱۳۹۵/۰۸/۱۵

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

مراسم تقدير از پاکبانان حسيني در قزوين برگزار شد

مراسم تقدير از پاکبانان حسيني «پاکسازي شهر و ترويج فرهنگ رعايت نظافت شهري از سوي تشکل هاي مردم نهاد در ايام محرم" با حضور جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر در سالن قائم شهرداري منطقه دو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در اين مراسم گفت:حفظ محيط زيست شهري از رويکردهاي شهرداري قزوين است و در اجراي طرح هاي سودمند محيط زيستي در حوزه مديريت شهري با تشکل هاي زيست محيطي همکاري مي کند.

سعيد وزيري نژاد از سمن هاي زيست محيطي خواست تا طرح هاي اولويت دار محيط زيست شهر قزوين را شناسايي کنند تا با مطرح کردن اين معضلات در خانه مشارکت مردم در سلامت و جلسات استاني در جهت حل اين معضلات برنامه هاي لازم صورت گيرد.

 وزيري نژاد ضمن قدرداني از حضور تاثيرگذار تشکل هاي مردمي زيست محيطي در پاکسازي شهر و ترويج فرهنگ نريختن زباله در معابر عمومي، گفت: پاکبانان حسيني بدون هيچ چشم داشتي در ايام محرم مديريت شهري را ياري کردند، اميدواريم با تدوام اين همکاري بتوانيم برنامه ريزي هاي هدفمندي را در اين حوزه انجام دهيم.

مجموعه مديريت شهري رويکرد مثبتي بر سمن ها دارد

مجابي،عضو شوراي شهر قزوين در اين مراسم گفت: در محرم امسال اوضاع سطح معابر به مراتب بهتر از سال گذشته بود و زباله‌هاي کمتري بر روي زمين رها شده بود.

کاظم مجابي افزود:امسال شاهد بوديم عده‌اي از شهروندان به صورت خودجوش همراه با «پاکبانان حسيني» نسبت به پاکسازي شهر اقدام کردند که اين حرکت ارزشمند نتيجه فرهنگ‌سازي صورت گرفته در محرم سال گذشته مي باشد.

وي اظهار کرد:همواره در اين ايام عده اي از شهروندان خواستار سطل گذاري بيشتر در  شهر قزوين مي شوند،در حالي که اين اقدام براي سيماي شهري خوب نيست،بايد از ريختن زباله در  شهر جلوگيري کنيم.

مجابي با بيان اين مطلب که مجموعه مديريت شهري رويکرد مثبتي نسبت به سمن دارد،اضافه کرد: تفکر مجموعه مديريت شهري،ترويج فرهنگ رعايت نظافت شهري و حقوق شهروندي است که براي تحقق اين مهم نيازمند همکاري سمن هاي زيست محيطي هستيم.

اين عضو شوراي شهر با اشاره به اقدامات ارزشمند و تاثير گذار سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در حوزه ارتقاي سطح آگاهي مردم در خصوص حقوق شهروندي،ابراز اميدواري کرد: با استفاده از ظرفيت و پتانسيل سمن‌ها گام‌هاي مؤثرتري در تحقق اهداف شهري و بهينه کردن فرهنگ بين شهروندان برداشته شود.

مجابي از سمن ها خواست تا  مشکلات اولويت دار زيست محيطي شهر قزوين را  شناسايي کنند و در جهت حل اين معضلات برنامه ريزي کنند.

در ادامه انصاريان،رئيس خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوين نيز در اين مراسم گفت:کمپين پاکبانان حسيني با هدف تقويت فرهنگ کار گروهي و بالا بردن حس مسئوليت پذيري همشهريان با همکاري خانه مشارکت مردم در سلامت و تعدادي از سمن هاي زيست محيطي تشکيل شد که خوشبختانه خروجي مطلوبي داشت.

حبيب الله انصاريان به عکس العمل هاي شهروندان به اقدام پاکبان حسيني اشاره کرد، افزود: عده اي از مردم وقتي زباله را از زير پاي آنها جمع مي کرديم شرمنده مي شدند،برخي زيرگوشي از ما تشکر مي کردند و گروهي نيز همراه با پاکبانان حسيني اقدام به جمع آوري زباله مي کردند.

وي اظهار کرد:پاکبانان حسيني با پاکسازي شهر قزوين در واقع امر به معروف و نهي از منکر را به صورت عملي در سطح شهر پياده کردند.

انصاريان آلودگي هوا،کيسه هاي پلاستيکي، ظروف يکبار مصرف را از جمله مشکلات زيست محيطي شهر قزوين برشمرد و از سمن هاي زيست محيطي خواست تا به طور جدي تر جهت رفع اين معضلات با خانه مشارکت مردم در سلامت همفکري و همکاري داشته باشند.

 

 

تصاویر مرتبط