پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۶

آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

بازديد 42 هزار گردشگر داخلي و خارجي از موزه قجر قزوين

آريان،معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: 42 هزار و 34 نفر از شهروندان و گردشگران قزوين در 6 ماه نخست سال جاري از موزه مردم‌شناسي قجر بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ صادق آريان در اين باره افزود: موزه مردم‌شناسي قجر از مراکز محوري و مهم قزوين در جذب گردشگر محسوب مي‌شود و در مناسبت‌هاي مهمي همچون نوروز، جشنواره‌‌هاي روز قزوين و بازي و اسباب‌بازي کودکان ديروز و امروز گردشگر زيادي را داشته است.

وي اظهار کرد: در اين مدت گردشگراني از کشورهاي چين، کره جنوبي، ايتاليا، آلمان، آمريکا، آلمان، تايلند، بلژيک، انگليس، مجارستان، مکزيک، هلند، فرانسه، سوئد، دانمارک، بحرين و گردشکران ايراني از شهرهاي جنوبي، تهران، اصفهان،کرج، سمنان، کرمان و يزد از اين موزه بازديد کردند.

آريان يادآور شد: در مناسبت‌هاي مختلف نظير روز معلم، ولادت حضرت زهرا (س)،روز آزادگان،آزاد سازي خرمشهر و هفته ميراث فرهنگي بازديد از موزه به صورت رايگان يا نيم بها بوده و به آنان بسته‌هاي فرهنگي و گردشگري اهدا شد.

آريان اضافه کرد:اين موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئين ها تشکيل شده است که در قسمت سربينه زندگي اقوام ساکن قزوين مانند تات، مراغي، کرد، لر و ترک به معرض نمايش گذاشته و در تالار مياندر، آيين هاي سيزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواري امام حسين (ع) و در قسمت آخر نيز شش شغل حجامت، مکتبخانه داري، بارفروشي، آهنگري، تعزيه خواني، دعانويسي و حلاجي در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است.

 

تصاویر مرتبط