شنبه ۱۳۹۱/۰۴/۱۷

براي اولين‌بار در کشور ؛

پرداخت عوارض خودرو در قزوين به صورت الکترونيکي امکان پذير شد

مسوول واحد رايانه منطقه يک شهرداري قزوين از طراحي سامانه‌اي خبر داد که صاحبان خودرو را قادر ساخته با ورود به آن، عوارض ساليانه خودرو را به صورت الکترونيکي پرداخت کنند.

 

مسوول واحد رايانه منطقه يک شهرداري قزوين گفت: براي اولين‌بار در کشور توسط منطقه يک شهرداري پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونيکي امکان پذير شد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ فاطمه صمدي با اشاره به اينکه اجراي پروژه فوق از اسفند 86 آغاز شده و اکنون مراحل تکميلي خود را پشت سر گذاشته است، در خصوص اهداف اجراي آن افزود: از آنجايي که در گذشته مراحل پرداخت عوارض خودرو به شکل سنتي و دستي انجام مي‌شد و اين روند مشکلاتي را در پي‌داشت، از اين رو طرح الکترونيکي نمودن پرداخت عوارض ساليانه خودرو با هدف جلوگيري از اتلاف وقت مراجعين، افزايش دقت محاسبات، دسترسي سريع به سوابق خودرو، آزادسازي فضاي مورد استفاده جهت بايگاني فيزيکي، دسترسي آسان به محل ارايه خدمت و جلوگيري از حضور مراجعين توسط واحد رايانه منطقه يک شهرداري قزوين به مورد اجرا گذاشته شد.
وي همچنين به جمع آوري سوابق افزون بر 60 هزار پرونده خودرو در سطح شهر قزوين در بانک اطلاعاتي به صورت الکترونيکي و طراحي نرم افزاري به منظور محاسبه و صدور فيش عوارض مربوطه اشاره و تصريح کرد: شهروندان مي توانند براي استفاده از اين سامانه به نشاني اينترنتيwww. qazvin.ir مراجعه و يا با ارسال پيامکي حاوي شماره موتور و شماره شاسي خودروي مورد نظر به شماره 3000470800، از ميزان عوارض مربوطه مطلع شوند.
مسوول واحد رايانه منطقه يک شهرداري قزوين همچنين با مثبت ارزيابي کردن روند انجام اين پروژه و استقبال چشمگير شهروندان از اجراي آن، به واگذاري اين خدمت به دفاتر خدمات ارتباطي اشاره کرد و با تصريح اين که طرح فوق با حمايت استانداري در کل استان اجرايي گرديده و شهرهاي؛ اقباليه، الوند، محمديه و آبيک به شبکه وصول عوارض خودرو متصل شده‌اند، از آمادگي منطقه يک شهرداري جهت راه اندازي اين سامانه در ديگر شهرهاي استان خبر داد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط