شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۷

بهرامي، سرپرست سازمان عمران شهرداري قزوين خبر داد؛

پايان عمليات درزگيري معابر منطقه يک و دو شهرداري قزوين

سليمان بهرامي، سرپرست سازمان عمران شهرداري قزوين گفت: عمليات درزگيري خيابان‌ها و معابر منطقه يک و دو شهرداري قزوين به پايان رسيده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان عمران شهرداري قزوين؛ بهرامي افزود: اين عمليات در  منطقه يک شهرداري قزوين به طول 22 هزار و 270 متر رونده و در منطقه دو شهرداري به طول 18 هزار متر رونده به انجام رسيد.

وي ادامه داد: در همين راستا و به‌دنبال اجراي طرح درزگيري معابر ،طبق درخواست شهرداري محمديه و پس از اخذ مجوزات مربوطه و با هدف درآمد زايي و جذب سرمايه ها در شهرداري قزوين و همچنين افزايش عمر سرويس و  معابر شهرداري محمديه براي عمليات درزگيري معابر شهر محمديه نيز به طول 12 هزار متر رونده انجام شد.

وي با اشاره به معابري که عمليات درزگيري در آن‌ها انجام شده است، عنوان کرد: اين پروژه در بلوار هاي ابوترابي، ميرزا کوچک خان و خيابان نادري در منطقه يک و خيابان‌هاي نوروزيان و رسالت در محدوده منطقه دو  به اجرا در آمده است.

بهرامي با اشاره به اينکه همه فرآيند درزگيري در شيفت شب صورت گرفته است،  افزود: در عمليات درزگيري که به‌صورت شبانه انجام شد،در منطقه يک شهرداري 11هزارو 135 کيلوگرم و در منطقه دو شهرداري به ميزان  9هزارکيلوگرم و در  معابر شهر محمديه نيز 6 هزارکيلوگرم مواد پليمري براي درزگيري مورد استفاده قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه هر ساله ترک‌هاي موجود در  آسفالت، در اثر بارندگي‌ها و نفوذ آب به داخل ترک‌ها که باعث خرابي زير سازي و نشست آن و در نتيجه از بين رفتن آسفالت سطح خيابان‌ها مي‌شود، گفت: براي جلوگيري از اين پديده عمليات درزگيري صورت مي‌گيرد که در اين عمل ابتدا درزهاي سطح آسفالت با دستگاه کاتر تراش داده شده سپس محل تراش خورده با فشار باد ابتدا نظافت مي‌شود و به همراه گرما عمليات تزريق مواد پليمري توسط دستگاه درزگير اجرا مي‌شود.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط