سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۳

نصرتي، شهردار قزوين:

بايد از ظرفيت‌هاي قزوين و شهرهاي کشور بنين استفاده شود

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: بايد از ظرفيت‌هاي قزوين و شهرهاي کشور بنين براي توسعه شهرها استفاده شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در ديدار با عزيز چابي ايمورو، سفير جمهوري بنين (غرب آفريقا) در ايران افزود: پس از برگزاري اجلاس جاده ابريشم و حضور سفراي کشورهاي مختلف جهان در اين اجلاس، طي تماسي از دفتر سفارت آفريقا قرار اين ملاقات گذاشته شد که اين نشان از علاقهمندي و پشتکار سفير جمهوري بنين نسبت به اهداف کشورشان دارد.

وي با اشاره به پيشنهاداتي که از سوي سفير جمهوري بنين مطرح شده است، عنوان کرد: کليات اين پيشنهادات قابل قبول است ولي جزئيات آن بايد بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.

شهردار قزوين ادامه داد: کارشناسان حوزه بينالملل شهرداري قزوين پس از اين ديدار نسبت به جمعآوري اطلاعات در خصوص کشور بنين و شهر پيشنهادي اين کشور براي خواهرخواندگي اقدام مي‌کنند تا با شناخت ظرفيت‌هاي اين کشور بتوان تصميمگيري نهايي را انجام داد.

نصرتي با بيان اينکه ارتباط شهر قزوين با شهرهاي کشور بنين به خصوص شهري که از نظر تاريخي و مذهبي با قزوين همخواني داشته باشد، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، گفت:  اگر اين تفاهمنامه و خواهرخواندگي بين قزوين و يکي از شهرهاي کشور بنين انجام شود مي‌توان با برگزاري هفته فرهنگي در دو شهر، ارتباط بيشتري بين اين دو شهر و شهروندان آن برقرار کرد.

وي با اشاره به پيشنهاد سفارت آفريقا مبني بر ارتباط با مجمع کشورهاي آفريقايي اظهار کرد: اين پيشنهاد از طريق وزارت امور خارجه و اين مجمع پيگيري مي‌شود تا در جلسه ديگري بتوان از تجربيات و ظرفيت‌هاي دو طرف در حوزه‌هاي صنعت، کشاورزي، گردشگري و مديريت شهري استفاده کرد.

شهردار قزوين پيشنهاد داد: اگر ارتباط شهر قزوين با شهرهاي کشور بنين بر اساس يکي از برنامه‌هاي سازمان ملل همچون اجراي طرح شکوفايي شهري و جاده ابريشم يا مجمع جهاني شهرهاي اسلامي باشد مي‌توان با سرعت بيشتري روابط را گسترش داد.

نصرتي افزود: همانطور که مي‌دانيد قزوين مقر اجراي طرح شکوفايي شهري در شهرهاي جهان، مقر اتحاديه همبستگي شهرهاي آبي و خاکي جاده ابريشم و مقر مجمع جهاني شهرهاي اسلامي است که شهر قزوين مي‌تواند از هريک از اين امتيازات براي گسترش ارتباطات با شهرهاي ديگر جهان استفاده کند.

وي با بيان اينکه هريک از شهرهاي کشور بنين در صورت علاقهمندي و قرارگيري در مسير جاده ابريشم مي‌توانند در اين اتحاديه عضو شوند، گفت: اين اتحاديه ظرفيت‌هاي خوبي در زمينه اقتصادي، فرهنگي و گردشگري ايجاد مي‌کند که شهرهاي عضو مي‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

شهردار قزوين گفت: تفاهمنامه‌اي ميان کشور ايران و کشورهاي آفريقايي به امضا رسيده است که از اين تفاهمنامه نيز مي‌توان براي تبادل گردشگر و انتقال حيوانات بهرهبرداري کرد.

نصرتي با اشاره به حضور دکتر خدادادي، دبيرکل مجمع شهرداران آسيايي در اين جلسه گفت: مجمع شهرهاي آفريقايي مي‌توانند از اين ظرفيت استفاده کنند و با برقراري ارتباط و تعامل از تجربيات يکديگر بهره‌مند شوند.

وي با بيان اينکه قزوين متقاضي برگزاري اجلاس WUF 2020 است، عنوان کرد: اين اجلاس يکي از برزگترين رويدادهاي توسعه شهري در حوزه بينالمللي است و قزوين در تلاش است تا ميزباني اين اجلاس را بر عهده بگيرد.

شهردار قزوين ادامه داد: در حياط مجموعه تاريخي_فرهنگي سعدالسلطنه چند فضا فراهم شده است که علاقهمندي شهر قزوين، دولت ايران و همچنين شهروندان براي برگزاري اين اجلاس در سال 2020 به سازمان ملل اطلاعرساني شود.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط