دوشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۲

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

همايش «مهرباني با قلب، نيرو بخش زندگي» برگزار شد

همايش «مهرباني با قلب، نيرو بخش زندگي» ويژه داوطلبان سلامت با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين در سالن اجتماعات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ خوانساري،رئيس مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين در اين مراسم با بيان اين مطلب که خودمراقبتي،گام اول سلامت است، گفت: گام اول سلامت،همين است که ما ياد بگيريم خودمان از خودمان مراقبت کنيم.

دکتر عليرضا خوانساري افزود:در واقع،خودمراقبتي مجموعه‌اي از رفتارهاي سالم و انتخاب الگوهاي صحيح زندگي است که در نتيجه باعث خواهد شد فرد يا دچار بيماري نشود يا در صورتي هم که بيمار شد، با علم و آگاهي به درمان موثر خود اقدام کند.

وي اظهار کرد: اولين حرکت خودمراقبتي و اولين تغييري که نياز است در زندگي‌مان به وجود بياوريم تا بيماري‌هاي مزمن هم کمتر به سراغمان بيايد، تغيير الگوي غذايي خانواده است.

خوانساري با اشاره به اين که اکنون هر ايراني دو برابر ميزان استاندارد جهاني نمک مصرف مي کند،گفت:همچنين سرانه مصرف شير و تخم مرغ در ايران يک سوم استاندارد جهاني است، عده اي مشکلات اقتصادي را دليل عدم مصرف شير، ميوه و سبزيجات اعلام مي کنند، در حالي که هر ايراني سالانه بيش از 380 هزار تومان جهت خريد فست و فود هزينه مي کند.

مشکل عمده در ايران نبود فرهنگ تغذيه سالم است،برنامه غذايي نامناسب يکي از عوامل مهم در بروز بيماري‌هاي قلبي – عروقي است، رژيم غذايي نامناسب مي‌تواند در ايجاد چاقي، افزايش چربي خون، ديابت و افزايش فشارخون موثر باشد که خود از عوامل زمينه‌ساز بروز بيماري‌هاي قلبي – عروقي است.

اين مسوول افرود: نه تنها بزرگسالان در معرض خطر ابتلا به اضافه وزن، بيماري‌هاي قلبي و ديگر بيماري‌ها هستند بلکه کودکان نيز از اين مشکلات مستثني نيستند،يکي از راهکارهاي مقابله با اين واقعيت پيشگيري از وقوع اتفاقات احتمالي براي کودک در آينده است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط