چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۰۷

از طريق ويديو کنفرانس؛

3 پروژه بزرگ شهري قزوين با پيام رئيس جمهور افتتاح و کلنگ‌زني شد

از طريق ويديو کنفرانس، با پيام رئيس جمهور و با حضور وزير کشور و با اعتبار 355 ميليارد تومان تقاطع غيرهمسطح خليج فارس، پارکينگ طبقاتي مهر و ماه افتتاح و مرحله اول هتل پنج ستاره هما کلنگ‌زني شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ در اين آيين با پيام رئيس جمهور عمليات اجرايي مرحله اول هتل پنج ستاره هما با اعتبار 300 ميليارد تومان با مشارکت گروه هتل‌هاي هما آغاز شد.

بر اساس اين گزارش؛ با احداث اين پروژه براي 300 نفر اشتغال ايجاد خواهد شد که اين پروژه در 3 سال اجرايي خواهد شد.

شهرداري قزوين و گروه هتل‌هاي هما در اين پروژه کارفرما هستند و اين پروژه در بوستان ملي باراجين قزوين احداث خواهد شد.

همچنين در اين آيين پارکينگ طبقاتي مهر و ماه در زميني به مساحت 3هزار و 225 مترمربع به پيام رئيس جمهور به بهره‌برداري  رسيد.

بر اساس اين گزارش؛ اين پارکينگ داراي هزار واحد پارکينگ طبقاتي به مساحت 25هزار مترمربع و در 13طبقه احداث شده است.

در اين گزارش آمده است؛ با بهره برداري از اين پروژه براي 45 نفر اشتغال ايجاد شده است و اين پروژه در پنج سال با اعتبار 30 ميليارد تومان احداث شده است.

در اين آيين همچنين تقاطع غيرهمسطح خليج فارس با اعتبار 250ميليارد ريال و با فضاي‌سبز پنج هکتار  با پيام رييس جمهور به بهره‌برداري رسيد.

بر اساس اين گزارش؛ اين پروژه در 20ماه با اشتغال زايي براي 65 نفر احداث شده است.

گفتني است؛ از سال 1389مطالعات طرح جامع ترافيک در استان شروع شد که در سال1393به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيد، بر اساس اين طرح با احداث بزرگراهي به‌طول يک کيلومتر از جاده بويين زهرا به سمت قزوين و بالعکس و نيز احداث رمپ‌هاي جانبي و ميداني با شعاع و کاربري مناسبتر، معضل ترافيکي در اين ميدان حل مي‌شود، افزايش خطوط راه آهن شهر قزوين از يک خط به چهار خط از ديگر اهداف احداث اين تقاطع است.

بر اساس اين گزارش؛ در پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح خليج فارس 4/8 کيلومتر راه آسفالته، ساخت چهار دستگاه پل شامل 2 دستگاه به دهانه 26 متر و 2 دستگاه پل راه آهن با 2 دهانه 13 متري و ميدان ورودي شهر به شعاع 80 متر درنظر گرفته شده است. اين پل به‌صورت زيرگذر طراحي شده که رمپ اصلي به‌طول يک هزار و 200 متر توسط چهار عدد پل از جاده بويين زهرا به سمت داخل شهر متصل مي‌شود و داراي چهار پل در جاريز است که 2 دستگاه از آن‌ها براي خط راه آهن مي‌باشد و اين پروژه داراي 10 رمپA   تا L  و يک ميدان اصلي است.

نصرتي عنوان کرد: پيمانکار پروژه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس قرارگاه خاتم الانبياء(ص)  گروه تخصصي شهيد رجايي مي‌باشد که از مهرماه سال 93 فعاليت خود را براي احداث اين تقاطع غيرهمسطح آغاز کرد و اکنون آماده بهره‌برداري مي‌باشد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط