دوشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۰۵

پيام تبريک شهردار قزوين به مناسبت روز جهاني گردشگري؛

صنعت گردشگري يکي از بازارهاي بالفعل اشتغال معلولان است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين طي پيامي ششم مهرماه مصادف با روز جهاني گردشگري، روز خانواده و تکريم بازنشستگان را به عموم شهروندان به ويژه قشر توانمند معلولان تبريک گفت.

به گزارش روابط‌عمومي معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهرداري قزوين؛ در اين پيام آمده است: ششم مهرماه 1395 برابر با 27 سپتامبر 2016 مصادف با روز جهاني گردشگري از سوي سازمان جهاني گردشگري UNWTO نام گذاري شده است.

اين سازمان در اقدامي مسوولانه به دليل اهميت توجه به توسعه گردشگري معلولان اين روز را با پيام "گردشگري براي همه، همه براي گردشگري" به جهانيان معرفي کرده است.

پيام امسال سازمان جهاني گردشگري به خلق محيط‌هايي اشاره مي کند که مي تواند پاسخگوي نيازهاي تمامي اقشار جامعه، به ويژه معلولان باشد. چرا که اين قشر از شهروندان جامعه علاوه بر حق استفاده از تمامي زيبايي‌هاي جهان، شايسته بهره‌مندي از آفريده‌هاي خداوند سبحان و مشاهده جاذبه‌هاي اين مرز و بوم هستند.

در زمان کنوني با وجود حداقل 15 ميليون نفر افراد معلول و سالمند در ايران اسلامي، ضرورت توجه به ايجاد دسترسي فضاهاي شهري و جاذبه‌هاي گردشگري براي استفاده معلولان جامعه از امکانات شهروندي بيش از پيش احساس مي‌شود.

از اين رو با نگاه مثبت به موضوع معلوليت، که هيچگاه محدوديت نيست؛ حضور فعال معلولان جامعه در کمک به توسعه صنعت گردشگري دور از ذهن نيست.

علاوه بر نگاه جهاني مبني بر فراهم نمودن دسترسي معلولان به جاذبه‌هاي گردشگري، به واقع مي‌توان گفت که صنعت گردشگري يکي از بازارهاي بالفعل اشتغال معلولان است، چرا که اين قشر توانمند جامعه مي توانند با حضور در صنعت گردشگري نقش ويژه‌اي در ايجاد کارآفريني و فعاليت در زمينه خلق محصولات صنايع دستي کشور و حضور به عنوان راهنمايان گردشگري در اماکن تاريخي ايفا نمايند.

اميدواريم با مشارکت شهروندان بتوانيم ضمن ايجاد دسترسي فضاهاي شهري براي عموم مردم، خدمات ويژه‌اي در حوزه سيستم‌هاي حمل و نقل شهري، خدمات و تسهيلات عمومي ايجاد نمائيم.

بدينوسيله ششم مهرماه مصادف با روز جهاني گردشگري، روز خانواده و تکريم بازنشستگان را به کليه شهروندان تبريک و تهنيت عرض مي نمايم.

پايان پيام

تصاویر مرتبط