یکشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۰۴

سرتيپ پاسدار رباني،معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح:

عمق تفکر انقلاب اسلامي تا درياي مديترانه پيش رفته است

سرتيپ پاسدار رباني،معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح در اين مراسم گفت: عمق نفوذ ايران و تفکر اسلام ناب تا درياي مديترانه رسيده و هم مرز با دشمن اول اسلام، رژيم غاصب صهيونيسم شده است.

 

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سرتيپ مهدي رباني در همايش تجليل از پيشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با هفته دفاع مقدس به منظور زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با حضور مسؤولان کشوري و استاني در سراي تاريخي سعدالسلطنه برگزار شد، افزود: تاريخ جهان، برايند مقابله و نزاع حق و باطل است و اين موضوع به خوبي در جنگ‌هاي مختلف مشاهده شده است،اگرچه مکاتب مختلف ديدگاه‌هاي مختلفي نسبت به تاريخ و آنچه تاريخ را ساخته، دارند اما با اين حال،آنچه ماهيت اصلي تاريخ را رقم مي‌زند، مقابله حق و باطل است.

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: انقلاب اسلامي به تعبير امام راحل، انفجار نور بود که در يک ظلمت گسترده کشور ما رخ داد و به مصداق آيات قرآني، اين کشور را از يک نظام ستم‌شاهي ظالم مستبد، جبهه حق را در مقابل تمامي شياطين دنيا و به خصوص شيطان بزرگ، گسترانيد.

وي با بيان اينکه آنچه در 38 سال عمر انقلاب اسلامي گذشته، همواره نبرد نظام مقدس جمهوري اسلامي با جلوه‌هاي باطل شيطان در ابعاد مختلف بوده، اظهار کرد: اگر تاريخ کشور خود را در همين دوران کوتاه مرور کنيم، به اندازه حوادث صورت گرفته در طول تاريخ از تشکيل يک ملت، در اين دوره کوتاه براي کشور ما در قالب تهديد رخ داده است.

سرتيپ رباني با اشاره به جوان‌گرايي و استفاده از جوانان بي‌تجربه اما با انگيزه و با اخلاص در سال‌هاي نخست انقلاب اسلامي اظهار کرد: يکي از مشکلاتي که در همان سال‌هاي نخستين انقلاب با آن درگير شديم و البته با رهبري امام خميني و هشياري مردم و تبعيت آنها از ولايت اين قائله را پشت سر گذاشتيم صف آرايي عناصر شاهنشاهي و سلطنت طلبان در شمال و جنوب کشور بود.

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: در سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي کشور در شرايط پيچيده و سختي بود که با وجود اين شرايط سخت جنگ هشت ساله هم به کشور ما تحميل شد، همه مرزهاي ما با هجوم همه جانبه دشمنان روبرو شد، صدام نماينده حزب بعث در اين جنگ بود و در پشت سر او آمريکا و کشورهاي غربي و عربي قرار داشتند و تمام توان را به کار گرفته بودند تا انقلاب جوان و نوپاي ما را از پا دربيارند.

رباني با اشاره به نوپا و جوان بودن سپاه و ارتش اظهار کرد:عليرغم اينکه مسؤولان و فرماندهان دفاع مقدس سابقه و تجربه مديريت نداشتند اما با ايستادگي و برخورداري از فرهنگ مقاومت توانستند به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا کردند.

وي  با بيان اينکه دشمنان در دوران ابتدايي تثبيت نظام جمهوري اسلامي، بي‌ثباتي نظام و مانع‌تراشي در تثبيت آن را به ما تحميل کرد، بيان داشت: پس از آن دوران، با تثبيت ساختار حکومت اسلامي ما، دشمنان جنگ گسترده‌اي را در هشت سال به کشور تحمل کردند.

سرتيپ رباني دشمنان جنگ را به ما تحميل کردند تا جلوي انقلاب را بگيرند اما نتوانستند، جنگ نيابتي در کشورهاي همسايه ايجاد کردند تا جلويي صادر شدن تقکر اسلام ناب محمدي(ص) و امام(ره) بگيرند اما در اين عرصه هم شکست خورده اند.

 

رباني بيان کرد: با ايجاد داعش و امثال داعش براي با ناامن کردند منطقه نقشه شوم منحرف کردن و تفرقه بين جامعه اسلامي را داشتند براي در حاشيه گذاشتن رژيم غاصب صهيونيسم و پنهان کردن جنايات اين رژيم، گروهک هاي تکفيري و تروريستي را ايجاد کردند اما اسرائيل دشمن اصلي مسلمانان است.

بالا رفتن توانايي داخلي کشور براي مقابله با توطئه‌ها دستاورد فتتنه 88

سرتيپ رباني با اشاره به مشکلات و اتفاقات و وقايعي که کشور طي سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي پشت سر گذاشته است، گفت: فتنه سال 88 حاصل تلاش دشمن براي نفوذ بود، دشمنان از طريق فتنه در تلاش بودند تا حاکميت کشور را تغيير دهند.

وي با اشاره به تلاش دشمن براي نفوذ در داخل کشور گفت: دشمنان تلاش کردند تا از طريق تهاجم فرهنگي و جنگ نرم در کشور ما نفوذ کنند، اين برنامه دشمن در نهايت به فتنه منجر شد که دشمنان اميدوار بودند فتنه بتواند حاکميت کشور را تغيير دهد که از اين بحران بزرگ هم توانستيم عبور کنيم و فتنه دستاوردهايي نيز براي ما داشت.

 معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح يکي از دستاوردهاي فتنه را بالا رفتن توانايي داخلي کشور براي مقابله با توطئه‌ها و دشمني‌ها ذکر کرد و افزود: فتنه موجب شد تا توانايي‌هاي ما براي کنترل دشمنان در فضاي مجازي و مقابله به مثل با آنها در تهديدات افزايش پيدا کند.

وي با اشاره به شکل‌گيري داعش و گروه‌هاي تروريستي در خاورميانه در کنار شکل‌گيري جنگ‌هاي نيابتي عليه کشورهاي منطقه گفت: به نظر مي‌رسد که در اثر تأثير فرهنگ انقلاب و تشکيل جبهه مقاومت در کشورهاي منطقه، عمق تفکر انقلاب اسلامي به کشورهاي جهان صادر شده و تا مديترانه پيش رفته است.

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح  ادامه داد: امروز قدرت نظامي و منطق و تفکر ما هم‌مرز با دشمن اصلي اسلام با رژيم صهيونيستي شده و شايد بتوان گفت که چنين موضوعي سبب تشکيل جبهه ضد دين و منحرف داعش به نام اسلام شده است.

به گفته وي رويکرد اصلي دشمنان ما، ايجاد تفرقه بين مسلمانان و به حاشيه بردن مقابله مسلمانان با رژيم صهيونيستي بوده و آنها در تلاش هستند که در مناطق حوزه نفوذ ما اين اقدام را انجام دهند.

ماهيت داعش براي جهان آشکار شده است

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح اظهار داشت: با گذشت 5 سال از اين تهديد، آثار و ماهيت داعش  براي کشورهاي جهان آشکار شده و مردم به خوبي ماهيت داعش را مي‌شناسند ، مستکبران جهان با اين جنگ نيابتي درصدد ايجاد اختلاف شيعه و سني و اسلام هراسي در دنيا بودند ولي امروز شاهد وحدت مسلمان هستيم .

وي با اشاره به دستاوردهاي مختلف جنگ نيابتي در سطح منطقه گفت: امروز در کشورهاي مختلف اسلامي، نيروهايي نظير نيروهاي بسيجي ما شکل گرفته و يکي از دستاوردهاي مهم جنگ نيابتي در کشورهاي مختلف، شکل‌گيري قدرت عظيم مردمي مسلح در کنار ارتش‌هاي کلاسيک بود و نيروهاي مردمي در يک صف به مقابله با دشمنان ايستاده‌اند.

 

شناخت ماهيت منافقانه عربستان براي جهان اسلام

رباني به فعاليت‌ها و عملکرد حکام جوان سعودي در کشورهاي عربي منطقه اظهار داشت: عربستان سعودي و حکام آن روزي به عنوان خادمين حرمين شريفين، مورد عزت و احترام بودند، اما امروز چهره وهابي صهيونيستي عربستان براي همگان آشکار شده است و اين مهمترين دستاورد نظام جمهوري اسلامي در اين نبرد پيچيده است.

 وي شناخت جبهه باطل را مهم خواند و تصريح کرد: شناخت ماهيت منافقانه وهابيت صهيونيستي براي جهان اسلام، بايد صورت گيرد تا مردم امروز نسبت به سرنوشت خود و جبهه واقعي ظلم و سلطه آشنايي پيدا کنند.

نقش ولايت فقيه در اتفاقات منطقه‌اي

وي با اشاره به نقش ولايت فقيه اتفاقات به خوبي نقش ولايت فقيه را از بعد کارکردي و تأثيرگذاري آن را در جنبه‌هاي مختلف به خوبي نشان داد و ما در اين مقطع حساس شاهد هستيم که خداوند متعال چگونه اين پيروزي را نصيب انقلاب اسلامي ايران مي‌کند.

سرتيپ رباني افزود: به موازات اين جنگ هاي نيابتي شاهد تهديد در جبهه فرهنگي هستيم که مرموزتر، عميق‌تر و پيچيده تر از جنگ هاي ديگر است که از اين تهديد به شبيخون فرهنگي ياد مي‌شود، اين تهديد با قدرت گرفتن ايران اسلامي در دفاع نظامي از خود، رنگ پيچيده‌تر و گسترده‌تري پيدا کرد و پس از دفاع مقدس نيز به ميزان قابل توجهي گسترش پيدا کرد.

وي با بيان اينکه برخي ناهنجاري‌ها مثل بدحجابي و يا آثار ظاهري آن، داراي خاصيت بروز و ظهور هستند، گفت: از سوي ديگر، رويش‌هاي انقلابي سطح کشور عميق‌تر و گسترده‌تر هستند. نکته جالب توجه آن است که رسانه‌هاي غربي تنها مظاهر نامناسب و ظواهر ناهنجاري‌ها را نشان مي‌دهند و افزايش جمعيت انقلابي، رويش‌هاي فرهنگي و اسلامي و رشد گسترده اين عرصه را چندان نشان نمي‌دهند.

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: نبايد مقهور سياه نمايي دشمنان نظام شويم، حضور جمع کثيري از بانوان محجبه در مناسبت هاي ملي – مذهبي، برگزاري جلسات مذهبي با شکوه، بازديد سالانه 5 ميليون نفر از مناطق جنگي، برگزاري نشست ها را از جمله رويش‌هاي فرهنگي و اسلامي برشمرد.

سرتيپ رباني افزود: عده اي از مغرضين و نا آگاهان ابراز مي کنند اگر امروز جنگ شود کسي نمي آيد، ولي در فتنه 88 جوانان به صورت داوطلب خواستار مقابله با فتنه گران و دشمنان نظام بودند ولي براي محافظت از اين جوانان مجبور بوديم آنها را از صحنه دور نگه داريم.

وي اضافه کرد: در حال حاضر جمعيت انبوهي از جوانان خواستار اعزام به جبهه هاي حق عليه باطل براي دفاع از حرم شريف است ولي اعزام انبوه جمعيت به جبهه هاي خط مقاومت سياست نظام است،اين مهم نويد بخش اين است که اگر امروز اتفاقي بيفتند تعداد نيروهاي داوطلب براي اعزام به جبهه ها بيش از 20 سال گذشته است و اين جزو رويش هاي فرهنگي نظام است.

سرتيپ رباني خاطرنشان کرد: همواره اراده الهي جهت پيروزي انقلاب اسلامي محقق شده است و در 38 سال گذشته بدون استثناء در هر تهديد شاهد اين پيروزي ها هستيم و به طور قطع نبايد مقهور سياه نمايي دشمنان شويم چرا که  با خودباوري، وحدت ملي و عزم جدي مي توانيم در تمامي عرصه ها بر دشمنان نظام پيروز شويم.

 

تصاویر مرتبط