شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۷

علمي، سرپرست معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين خبر داد؛

پيشرفت 95 درصدي تقاطع غيرهمسطح خليج فارس قزوين

سيد محمد علمي، سرپرست معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: تقاطع غيرهمسطح خليج فارس در مرحله اجراي آخرين اقدامات عمراني بوده و به زودي به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش روابط عمومي معاونت فني و عمراني شهرداري قزوين؛ علمي با بيان اينکه عمليات اجرايي تقاطع غيرهمسطح خليج فارس مراحل پاياني را طي مي‌کند، اعلام کرد: اکنون با گذشت 23 ماه از اجراي اين پروژه، پيشرفت فيزيکي معادل 95 درصد حاصل شده است.

وي با بيان اينکه اين تقاطع غير همسطح در جنوب شهر قزوين محدوده ايستگاه راه آهن در ورودي جاده قزوين به بويين زهرا واقع شده است، اظهار کرد: به‌علت حجم انبوه تردد خودرو به خصوص ماشين آلات سنگين در ميدان سابق از سمت بويين زهرا و شرکت‌هاي حومه به طرف قزوين و از کمربندي زنجان و رشت به سمت جاده بويين زهرا، شاهد ترافيک نيمه سنگين در اين ميدان و تقاطع هاي مجاور بوديم. اين تقاطع در مسير جاده بويين زهرا به ساوه و سلفچگان و همچنين راه آهن قزوين، بمنظور افزايش ظرفيت ترافيکي تقاطع جاده بويين زهرا با خيابان اصفهان، تسهيل در دسترسي عبور و مرور به خارج شهر و ساماندهي ورودي شهر قزوين، سهولت در تردد شبکه ترافيکي مسير و افزايش رضايتمندي مردم در محور و نيز توسعه شهري و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد اجتماعي و اقتصادي احداث شده است .

اين مسوول ادامه داد: از سال 1389مطالعات طرح جامع ترافيک در استان شروع شد که در سال1393به تصويب شوراي عالي ترافيک رسيد، بر اساس اين طرح با احداث بزرگراهي به‌طول يک کيلومتر از جاده بويين زهرا به سمت قزوين و بالعکس و نيز احداث رمپ‌هاي جانبي و ميداني با شعاع و کاربري مناسبتر، معضل ترافيکي در اين ميدان حل مي‌شود، افزايش خطوط راه آهن شهر قزوين از يک خط به چهار خط از ديگر اهداف احداث اين تقاطع است.

وي تصريح کرد: در پروژه احداث تقاطع غيرهمسطح خليج فارس 4/8 کيلومتر راه آسفالته ، ساخت چهار دستگاه پل شامل 2 دستگاه به دهانه 26 متر و 2 دستگاه پل راه آهن با 2 دهانه 13 متري و ميدان ورودي شهر به شعاع 80 متر درنظر گرفته شده است . اين پل به‌صورت زيرگذر طراحي شده که رمپ اصلي به‌طول يک هزار و 200 متر توسط چهار عدد پل از جاده بويين زهرا به سمت داخل شهر متصل مي‌شود و داراي چهار پل در جاريز است که 2 دستگاه از آن‌ها براي خط راه آهن مي‌باشد و اين پروژه داراي 10 رمپ  تا و يک ميدان اصلي است .

علمي مبلغ اعتبار ريالي پروژه را 210 ميليارد ريال اعلام و عنوان کرد: پيمانکار پروژه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس قرارگاه خاتم الانبياء(ص)  گروه تخصصي شهيد رجايي مي‌باشد که از مهرماه سال 93 فعاليت خود را براي احداث اين تقاطع غيرهمسطح آغاز کرد و اکنون با گذشت 23 ماه به مرحله بهره برداري رسيده است.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط