جمعه ۱۳۹۱/۰۴/۰۹

زرآبادي پور، دبير كميسيون تحقيق و توسعه شهرداري قزوين:

تفاهم نامه همكاري مشترك بين بنياد نخبگان استان و شهرداري قزوين امضا شد

به منظور همكاري مشترك ميان بنياد ملي نخبگان و شهرداري قزوين در راستاي استفاده مطلوب از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي علمي – پژوهشي موجود، تفاهم نامه مشترك ميان اين دو منعقد شد.

 

دبير كميسيون تحقيق و توسعه شهرداري قزوين گفت: ارتقاي سطح همكاري و تقويت پيوند طرفيت در راستاي ايجاد رويكرد پژوهشي در فعاليت‌هاي شهري و استفاده از ظرفيت هاي طرفين در عرصه‌هاي؛ علمي، پژوهشي، آموزشي و ترويجي در حوزه مديريت شهري از اهداف اين تفاهم نامه است.
شيما زرآبادي پور در ادامه با اشاره به موضوع اين سند همکاري، مبني بر همكاري در زمينه‌هاي پژوهشي، توسعه مديريت، خدمات پشتيباني فني و مطالعاتي، وظايف بنياد نخبگان در اين تفاهم نامه را ارتقاي ظرفيت علمي، پژوهشي شهرداري از طريق در اختيار گذاشتن دانش و تجارب بنياد در حوزه مديريت شهري از طريق برگزاري دوره‌هاي آموزشي ذكر كرد و افزود: مشاركت در برگزاري سمينارها، نشست‌هاي علمي، كارگاه‌هاي آموزشي، استفاده از ظرفيت علمي و تخصصي بنياد در تأليف و ترجمه كتاب و مقالات و توان علمي نخبگان در پيشبرد طرح‌هاي اجرايي و علمي در حوزه مديريت شهري و معرفي نفرات نخبه در موضوعات نظارتي، طراحي مشاوره براساس اعلام نياز شهرداري از ديگر وظايف بنياد نخبگان مي‌باشد.
زرآبادي پور در ادامه به وظايف شهرداري در اين تفاهم نامه اشاره و تصريح كرد: انعكاس خواسته‌هاي آموزشي، پژوهشي و مطالعاتي شهرداري به اين بنياد و انعکاس فهرست كتب و مقالات مورد نياز براي تأليف و ترجمه به اين بنياد و حمايت مادي در اين زمينه از اين موارد مي‌باشد.
وي افزود: حمايت مادي و معنوي از پايان نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكتراي بنياد در حوزه مديريت شهري، انعكاس فهرست نشست‌ها، همايش‌ها، ميزگردهاي علمي كه ضرورت همكاري وجود دارد، فراهم كردن امكانات براي نخبگان در گذراندن دوره‌هاي كارآموزي در چارچوب ظرفيت‌هاي شهرداري از ديگر وظايف شهرداري در اين تفاهم نامه است.
زرابادي پور در ادامه از معرفي يك متخصص از طرفين به عنوان نماينده خود در راستاي پيشبرد اجراي مفاد تفاهم نامه خبر داد و افزود: اين نمايندگان در زمينه فعال سازي، نظارت و پيگيري مفاد اين تفاهم نامه اقدام خواهد نمود و برنامه ريزي و هماهنگي لازم در اين خصوص را بر عهده دارند.
گفتني است؛ اين تفاهم نامه در اواخر خرداد ماه سال جاري بين مهندس مسعود نصرتي شهردار قزوين و دكتر كريم افشار رييس بنياد نخبگان استان قزوين منعقد شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط