پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۸

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين صورت گرفت؛

عيادت از سالمندان آسايشگاه‌هاي قزوين

کارکنان سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري به همراه جمعي از اعضاي شوراي شهر و اهالي محلات آخوند و امامزاده حسين (ع) به مناسبت روز قزوين از آسايشگاه سالمندان آسايشگاه اميرالمومنين (ع) بازديد و واين قشر از جامعه را مورد تکريم قرار دادند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوينY وقتي قدم به خانه سالمندان ميگذاري، نگاه منتظر ساکنان پرمهرش از هر چيزي پررنگتر مي‌نمايد و پشت چهره‌هاي پرچين و پر احساس مادران مهربان و پدران ديروز کلمه اي جز تنهايي به چشم نمي آيد.

امروز ما خود را براي اولين بار در آيينه ديديم! خود واقعي مان را ! نه تنها امروزمان را که سال‌هاي آينده‌مان را ! خود را درچهره يکايک اين عزيزان ديديم!

چه بسيارند پدران و مادراني که با وجود ناملايمات و نامهرباني هاي فرزندان در پاسخ سوال چه براي فرزندانت مي خواهي،ميگويد سلامتي و مادراني که آخرين ديدار فرزندان ونوه هايشان را به ياد نمي آورند اما هنوز با عشق براي فرزند،آرزوي سعادت وسلامت مي کنند.

شايد نتوان در وصف خوبي هايشان کلامي بيان کرد اما در راستاي بيان مقامشان همين بس که شبي شخصي با يزدي بسطامي زادالعارف ان را درخواب ديد و از وي پرسيد چگونه به اين مقام رسيدي،وي گفت شبي براي مادرم آب آوردم و وقتي رسيدم او را خفته يافتم،پس تا صبح بر بالين وي طاقت آوردم از آن روي دعاي مادرم در هنگام بيداري همواره همراه من است.

در همين راستا به مناسبت روز قزوين و به منظور تکريم سالمندان وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به همراه جمعي از اعضاي شوراي شهر و اهالي محلات آخوند و امامزاده حسين (ع) از آسايشگاه سالمندان آسايشگاه اميرالمومنين (ع) بازديد کردند    

شهرداري همواره توجه ويژه اي در اجراي طرح هاي شهري به رفاه حال سالمندان دارد

 

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در حاشيه اين بازديد گفت: همزمان با عيادت از آسايشگاه سالمندان آسايشگاه اميرالمومنين (ع) با حضور جمعي از آسايشگاه هاي نيکان، پدربزرگ ها و حضرت زهرا (س) قزوين بازديد بعمل آمد.

وي هدف ازاين اقدام را تجليل و تکريم از سالمندان و برقراري تعامل و احترام هرچه بيشتر با اين افراد ذکر کرد و افزود: اين اقدام خدمتي ديگر از طرح محله ما سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين است که اميدواريم تا شان و مقام سالمندان بيش از گذشته در نهاد خانواده حفظ و فرهنگ تکريم سالمند در جامعه نهادينه شود.

وزيري نژاد خاطرنشان کرد: مجموعه مديريت شهري قزوين همواره دراجراي طرح هاي شهري توجه ويژه اي به رفاه حال عموم مردم به ويژه کودکان،سالمندان ومعلولان داشته ودارد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود: احترام به سالمند يکي از مزايا و نقاط قوت فرهنگي و ديني ايرانيان است که بايد حفظ و تقويت شود چرا که اصول برقراري ارتباط سالم با سالمندان و ارتقاي سطح کيفيت زيست و سلامت جسماني و رواني آن‌ها نيازمند فرهنگ‌سازي است.

اين مسوول در ادامه گفت: بوستان هاي شهر قزوين، فضاهاي فرهنگي نظير کتابخانه ها و مراکز تفريحي به گونه اي طرح شده است تا رفت و آمد براي سالمندان آسان باشد.

شهرداري قزوين  اهتمام به موضوعات فرهنگي و اجتماعي را را در اولويت کار خود دارد

غياثوند،عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: شهرداري اهتمام به موضوعات فرهنگي و اجتماعي را را در اولويت کار خود دارد.

حسين غياثوند در بازديد از آسايشگاه سالمندان آسايشگاه اميرالمومنين (ع) افزود:بازديد از آسايشگاه هاي سالمندان توفيقي است که خداوند امروز به ما عنايت کرده است تا دست بوس سالمنداني باشيم که آئينه عبرت خود ما هستند.

وي اظهار کرد:احترام به والدين، بزرگترها، مددجويي و احوال پرسي جزو واجبات ديني مسلمان است و يکي ازجلوه‏هاي فرهنگ ايثار،احترام به مقام سالمندان و خدمت کردن به آنان مي باشد.

اين مسوول خاطرنشان کرد: تاکنون حمايت هايي از آسايشگاه هاي سالمندان توسط شهرداري قزوين صورت گرفته ولي اين مساعدت ها بايد افزايش يابد چرا که اين مراکز آبروي استان هستند و بخش قابل ملاحظه اي از جمعيت استان در اين آسايشگاه زندگي مي کنند.

پرستاري کردن از سالمندان کار انسان هاي بزرگ است

صديقي،عضو ديگر شوراي شهر قزوين گفت:احترام به والدين وتکريم سالمندان ازآداب و رسوم ديرينه وخوب مسلمانان بوده که دراسلام بسيارسفارش شده است.

محمدرضا صديقي افزود: اقداماتي که توسط آسايشگاه هاي سالمند صورت مي گيرد به نوعي کمک به شهرداري قزوي است که در اين راستا شهرداري بايد از مجموعه حمايت کند.

وي با بيان اين مطلب که پرستاري کردن از سالمندان کار انسان هاي بزرگ است ،گفت:اگر شرايط مناسب براي نگهداري و پرستاري سالمند در خانه شخص باشد نخست مي بايد او در آغوش اهل خانواده تحت نظر و مورد رسيدگي اولاد قرار بگيرد.

صديقي افزود:رسيدن به فرهنگ غربي ها براي ما يک ارزش نيست بايد فرهنگ اصيل ايراني اسلامي را حفظ کنيم و يکي از فرهنگ هاي خوب ايرانيان تکريم سالمندان و احترام به بزرگترها مي باشد و اين فرهنگ در خون ما جريان دارد که بايد به نسل هاي آينده نيز منتقل شود.

پارک هاي ويژه اي براي سالمندان طراحي شده است

عطايي،عضو شوراي شهر قزوين گفت: پارک هاي ويژه اي براي سالمندان طراحي شده است و بوستان هاي ديگر نيز در دست اقدام مي باشد.

شهلا عطايي ضمن قدرداني از حضور اهالي محلات آخوند و امامزاده حسين (ع) در اين بازيد، افزود: حضور شهروندان در کنار ما سبب ثابت قدم تر شدن مسئولان در پيشبرد اهداف و تحقق برنامه هاي مجموعه مديريت شهري مي شود.

وي اظهار کرد: تکريم و دلجويي از سالمندان در جامعه بايد به يک فرهنگ عمومي تبديل شود.

سالمندان با ارزش ترين سرمايه خانواده هاي امروزي

صلح جو، عضو ديگر شوراي شهر قزوين نيز در اين مراسم گفت: سالمندان با ارزش ترين سرمايه خانواده هاي امروزي است.

محمد حسين صلح جو افزود: احترام و تکريم والدين  در زمان کهن سالي براي فرزندان خير دنيا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

راه اندازي هزار تخت در آسايشگاه نيازمند حمايت و همکاري مسئولان است

عرفاني، مديرعامل آسايشگاه خيريه سالمندان اميرالمومنين (ع) قزوين نيز گفت:اين آسايشگاه در سال 73 به همت خيرين و با ترکيب هيات امنايي تاسيس شد و تمامي فعاليتهاي آن مردمي و عام المنفعه است که با هدف  نگهداري، مراقبت و توانبخشي سالمندان و معلولان نيازمند و بدون سرپرست راه اندازي شده است.

بهاالدين عرفاني افزود: اين آسايشگاه در زميني به مساحت 10 هکتار در هفت فاز به ظرفيت 700 نفر طراحي شده که فاز اول آن با زيربناي سه هزار مترمربع در دو سالن مجزا براي بانوان و آقايان ساخته شده است.

عرفاني اضافه کرد: اين مجموعه داراي درمانگاه، توانبخشي،فيزيوتراپي، داندانپزشکي، نمازخانه، فضاي سبز و دو آسايشگاه مجزا به ظرفيت هرکدام 50 نفر است که براي ساخت آن بيش از يک ميليارد و 400 ميليون ريال توسط خيرين هزينه شده است.

وي خاطرنشان کرد: پيش بيني مي شود با رشد جمعيت فعلي کشور در 15 سال آينده حداقل 10 تا 15 درصد جمعيت کشور سالمند مي باشند که از اين رقم سهم قزوين بيش از هزار و 200 سالمند مي باشد، لذا مسئولان ذي ربط تدابير ويژه اي اتخاد کنند.

عرفاني خواستار حمايت و همکاري مسئولان جهت راه اندازي هزار تخت در آسايشگاه خيريه سالمندان اميرالمومنين (ع) قزوين شد و گفت: مسئولان براي پيشگيري از چالش هاي پيش رو بايد امروز تدبير کنند، فراد دير است.

بر اساس اين گزارش در اين مراسم توسط وزيري، مدعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و اعضاي شوراي شهر قزوين از عرفاني،مديرعامل آسايشگاه خيريه سالمندان اميرالمومنين (ع) تقدير به عمل آمد.

آسايشگاه سالمندان و معلولان اميرالمومنين قزوين در کيلومتر پنج جاده قزوين به الموت قرار دارد.


 

تصاویر مرتبط