یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

حجت الاسلام ابوترابي، عضو هيات عالي حل اختلاف قواي سه گانه:

جاده ابريشم فرصتي براي توسعه گردشگري و اقتصادي شهر قزوين است

حجت الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي، عضو هيات عالي حل اختلاف قواي سه گانه گفت:با توجه به برگزاري اجلاس جاده ابريشم در قزوين و سرمايه‌هاي گران بهايي که در قزوين وجود دارد بايد راهبرد ديگري براي توسعه و پيشرفت اين استان تعريف و ارائه شود.

 به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام ابوترابي در يازدهمين اجلاس جاده ابريشم در قزوين با تقدير ويژه از شهردار قزوين و اعضاي شوراي شهر براي برگزاري اين اجلاس گفت: تاسيس اتحاديه همبستگي جاده ابريشم در قزوين يکي از دستاوردهاي اين اجلاس بود که ارائه نقشه راه براي تحقق اهداف و آرمان هاي احياء مجدد جاده ابريشم  است .

وي بيان کرد: جايگاه قزوين هميشه در صحنه‌هاي جهاني و بين‌المللي مشخص بوده است و اگر به تاريخ نگاه کنيم قزوين در زمان قاجار نقش کليدي و مهمي در جايگاه سياسي داشته است.

ابوترابي گفت: قزوين هميشه نقش تجاري و اقتصادي برجسته‌اي داشته است به طوري که در گذشته در زمان قاجار، قزوين داراي بزرگترين کاروان سراي سعدالسلطنه بوده است که مهندسي ارزشمندي داشت.

وي گفت: قزوين به عنوان نقطه کليدي در عرصه تجارت و صادرات نقش تعيين کننده اي ايفاء مي‌کند.

ابوترابي بيان کرد: با توجه به ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي ارزشمند شهر قزوين بايد برنامه جديدي براي توسعه شهر تعريف شود.

وي گفت: بايد توجه ويژه به ميراث گران بها و تاريخي قزوين وجود داشته باشد و با شناخت ظرفيت هاي اين شهر مي توان راه توسعه را سرعت بخشيد.

وي گفت: آثار فراواني داريم که مانند مجموعه سعدالسلطنه ناشناخته است و بايد عزم استاني داشته باشيم  تا همه آثار تاريخي قزوين را به جهان بشناسانيم.

ابوترابي بيان کرد: مسوولان استاني و نمايندگان مجلس بايد تلاش کنند تا در سفر رييس جمهور به قزوين از ظرفيت‌ها استفاده کنند تا سرمايه‌هاي قزوين شناخته شود.

وي افزود: با نگاه به جايگاه ويژه و استثنائي فرهنگي، تاريخي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي قزوين و سرمايه‌هاي گران بهايي که در قزوين است بايد راهبرد ديگري براي توسعه و پيشرفت اين استان تعريف و ارائه شود.

وي گفت: قزوين از نظر موقعيت علمي و فرهنگي در يک جايگاه برجسته و فاخر قرار دارد و اگر بخواهيم از نظر داشتن سرمايه هاي فرهنگي و علمي 10شهر را در جهان نام ببريم شهر قزوين جزء اين 10شهر خواهد بود.

ابوترابي بيان کرد: نام پرآوازه قزوين در بزرگترين درياي شمال ايران به نام کاسپين مي شناسند اين نام نشان مي‌دهد که قزوين از جايگاه بسياري ارزشمند و فاخري برخوردار است.

وي افزود: قزوين در گذشته نقش کليدي در ارتباط بين شرق و غرب داشته و نام قزوين نقطه ارتباط آسيا و اروپا بوده است.

ابوترابي بيان کرد: بايد قزوين را در احياء جاده ابريشم کمک کرد و نگاه ويژه اي به اين موضوع بايد کرد.

وي گفت: جاده ابريشم بدون ترديد در آينده نزديک راهي براي گسترش روابط فرهنگي، سياسي، اقتصادي بين شهرهاي در مسير جاده ابريشم است که هموار خواهد شد.

ابوترابي افزود: براي رشد اقتصادي بايد از ايدهها و افکار نو در عرصه‌هاي جهاني استفاده کرد.

اين مقام مسوول اظهار کرد: توجه به جاده ابريشم يک عامل اصلي براي حفظ و رشد اقتصادي است که بايد به آن توجه ويژه کرد.

وي گفت: با توجه ويژه به جاده ابريشم در قزوين مي‌توان رشد اقتصادي و گردشگري را توسعه داد.

وي گفت: بايد مجموعه دولت خانه و ظرفيت هاي اطراف اين مجموعه که سرمايه گران بهاي اين استان است بايد به دستان توانمند شهرداري قزوين واگذار کرد تا مانند احياي مجموعه تاريخي سعدالسلنه که اکنون نگين کشور است اين مجموعه را نيز نگين کشور کند و نماد عزت و اقتدار قزوين شود.

ابوترابي بيان کرد: بايد مديران استان و مسوولان با نگاه ملي و در راستاي توجه به موضوع مهم گردشگري، ثروت‌هاي گران بهاي قزوين را احياء کنند تا گردشگري در اين شهر توسعه پيدا کند.

وي افزود: بدون ترديد برگزاري اين اجلاس نقش بسيار تعيين کننده اي در ارتقاء جايگاه اين شهر دارد.

وي گفت: جاده ابريشم نقش موثري در دستيابي به اهداف اين اجلاس دارد.

ابوترابي تاکيد کرد: مسوولان استان و نمايندگان بايد با تبادل نظر و ايده‌هاي نو راه را براي رشد اقتصادي قزوين فراهم کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط