یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

استاد دانشگاه اوسانگ کره:

ملت ها بايد براي اداره مردم خود جهاني شوند

استاد دانشگاه اوسانگ کره گفت: در حال حاضر شهروندان جهاني فراتر از محدوديت ها ظاهر شده اند و ملت هاي دنياي امروز بايد براي اداره مرم خود به جهاني شدن روي آورند.

مهر: هان سيک هيون ظهر يکشنبه در اجلاس شهرداران راه ابريشم که در شبستان اميرالمومنين(ع) مسجد النبي قزوين برگزار شد اظهار داشت: فلسفه شهروندان جهاني چند سالي است که مورد توجه قرار گرفته است بنابراين نياز است تا در چنين جلساتي مسئله جهاني شدن مورد بررسي جدي قرار گيرد.

وي خاطرنشان کرد: براي بنده جاي افتخار دارد که در پايتخت خوشنويسي ايران درمورد جهاني شدن صحبت مي کنم، چرا که معتقدم قزوين شهري جهاني است.

اين استاد دانشگاه ايران را سرزمين شاعران و دانشمندان بزرگ دانست و تاکيد کرد: ايران سرزمين فردوسي است شاعر پر آوازه ايراني و کشور خيام شاعر بزرگ و ستاره شناس و فيلسوف ايراني فارابي که قابل قياس با دانشمندان بزرگ جهان افلاطون و ارسطوست.

استاد دانشگاه اوسانگ کره گفت: تمام رفتارهاي بشري که در گستره اي از محدوديت ها و مرزهاي سياسي است محدوديت هاي شهروندي مانعي هستند و سبب مي شوند که دين و حوزه جغرافيايي تحميل شده محدوديت هاي استقلال شهروندي را ايجاد مي کنند.

هان سيک هيون گفت: اگر بتوان به عنوان انسان با خرد و فراتر از عواطف و احساسات عمل شود مي توان  تا اندازيه اي بر محدوديت ها پيروز شد.

وي تصريح کرد: خلق واژه شهروند جهاني فقط با استفاده از منطق صورت مي گيرد، منطق اقدام خرد بشري و محتوي خرد تحت تاثير ذهن انساني است.

استاد دانشگاه اوسانگ کره افزود: استدلال منطقي با انتقاد بسيار نکته مهي در انسان است و ايجاد  استقلال و تعقل و خرد جزو شيوه هاي اين مکتب است و در کنار آن تعقل و خرد بايد نظام مند باشد و از محتوي خرد بشري سرچشمه بگيرد.

هان سيک هيون خاطر نشان کرد: ملل مختلف مي توانند با فراتر رفتن از اين محدوديت ها بسياري از مشکلات خود را حل کنند.

وي افزود: ملل مختلف آن قدر بزرگ هستند که نمي توانند مسايل کوچک نظير آزادي فردي را حل کنند و نياز داريم به بومي سازي دقيق در اين زمينه و از سوي ديگر ملل مختلف خيلي کوچک هستند که مسايل بزرگتر نظير مشلات زييست محيطي را حل کنند.

استاد دانشگاه اوسانگ کره تصريح کرد: بنابراين ملل ها به جهاني سازي جامع و همکاري بين سازمان هاي مختلف از جمله سازمان ملل  نياز دارند.

هان سيک هيون گفت: جهان محلي بودن به نشانه هم زيستي بومي سازي است و اين مکان بايد ايجاد و معرفي شود تا محدوديت هاي هر يک از ملت ها را ايجاد کند.

 

 

 

 

 

تصاویر مرتبط