یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۴

معاون سازمان گردشگري کشور:

جاده ابريشم تاريخ مشترک بسياري از شهرهاي دنياست

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور گفت: جاده ابريشم هويتي تاريخي مشترک بين شهرها و کشورهاي اين مسير است که اين امر مي تواند زمينه ساز همراهي اين شهرها در دنياي کنوني باشد.

مهر: مرتضي رحماني موحد در دومين روز از اجلاس شهرداران راه ابريشم که در شبستان امام علي (ع) برگزار شد، اظهار کرد: گردهمايي شهرداران نشانگر اهميت اين رويداد بزرگ تاريخي و فرهنگي است، چرا که شهر موجودي زنده و نمود روابط پيچيده انساني است.

معاون سازمان گردشگري کشور افزود: راه ابريشم بيانگر تاريخ مشترک و تجربيات شهرهاي مختلف دنياست و تاريخي ارزشمند است که انسان ها را ازديدگاه هاي مختلف درکنار هم گرد آورده است.

رحماني عنوان کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با درک ضرورت و اهميت راه ابريشم در ابعاد فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي و به ويژه گردشگري و لزوم همگرايي براي حفظ محيط زيست و کمک به موفقيت هاي يکديگر گام هاي مهمي را آغاز کرده است.

وي خاطر نشان کرد: بازسازي بناها، کاروان سراها و بازمانده ها ي مسير جاده ابريشم با هدف مهيا ساختن زيرساخته اي مورد نياز گردشگران از برنامه هاي کوتاه مدت اين سازمان است.

معاون سازمان گردشگري کشوربااشاره به اجراي پروژه هاي مشترک و تبادل انديشه و گفت و گوي فرهنگ ها بيان کرد: شهرداران مي توانند با روح بخشيدن به شهرهاي راه ابريشم و اتخاذ تصميمات و سياست هاي دسته جمعي و مشارکت هاي دو يا چند جانبه تبلور تاريخ را در سيما و المان هاي شهري، پيوند انسان امروز با هويت تاريخي گذشته اش را در کارکرد شهرها تقويتي کند.

رحماني افزود: آن چه که امروز در قزوين شاهد آن هستيم مي تواند سرمنشا اتفاقات عظيمي در حوزه روابط بين الملل باشد و در آينده نزديک اثرات آن را خواهيم ديد.

در بخش ديگري از اين مراسم تفاهم نامه همکاري بين شهرداري قزوين و هيئت سرمايه گذاري از کشور ترکيه در جمع شهرداران راه ابريشم در قزوين منعقد شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط