یکشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۷

ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:

شهروندان در کاهش آمار تصادفات نقش مهمي ايفا مي کنند

وهاب ميزاني، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: با توجه به اينکه شهروندان در کاهش آمار تصادفات نقش مهمي ايفا مي کنند، همکاري آنان در اين زمينه ضروري است.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ وهاب ميزاني افزود: بخش قابل توجهي از علل بروز تصادفات رانندگي مربوط به عوامل انساني است بنابراين شهروندان در کاهش آمار تصادفات نيز نقش مهمي ايفا مي‌کنند.

وي عنوان کرد: به منظور کاهش آمار تصادفات در گام نخست بايد فرهنگ سازي لازم در اين زمينه صورت گيرد که براي تحقق اين مهم نيز نياز است قوانين ترافيکي به خوبي به شهروندان آموزش داده شده و از سوي ديگر اين قوانين از سوي شهروندان رعايت شود.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: آمارها نشان مي‌دهد با افزايش وقوع تصادفات روبر هستيم بنابراين تعلل در اين حوزه جايز نبوده و بايد تمام تلاش خود را براي فرهنگ سازي با هدف کاهش آمار تصادفات به کار گيريم.

ميزاني خاطرنشان کرد: در راستاي کاهش آمار تصادفات مهمترين نقش را شهروندان ايفا مي کنند زيرا دستگاه هاي اجرايي از جمله معاونت حمل و نقل و ترافيک وظيفه ارائه قوانين و هشدار در صورت عدم رعايت قوانين از سوي شهروندان را برعهده دارند اما شهروندان با مسئوليت پذيري خود مي توانند آمار تصادفات را به ميزان قابل توجهي کاهش دهند.

وي گفت: به طور قطعي اقدامات دستگاه هاي اجرايي به ويژه دستگاه هاي فعال در حوزه حمل و نقل بدون همکاري و مساعدت شهروندان نتيجه بخش نيست.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين با تأکيد بر استفاده از پل هاي عابرپياده از سوي شهروندان يادآور شد: ترويج فرهنگ استفاده از پل هاي عابرپياده هنگام تردد از عرض معابر و خط کشي هاي عابرپياده نيز از جمله راهکارهاي مناسب براي کاهش آمار تصادفات است که اين مهم نيز بايد از سوي شهروندان رعايت شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط