شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۳۰

فخار، مدير ورزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

همايش ملي کوهنوردي «يادواره سردارآزادگان» در خشچال برگزار شد

فخار،مدير ورزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:همايش سراسري صعود به خشچال با عنوان« يادواره سردار آزادگان شهيد علي اکبر ابوترابي و آزادگان سرافراز» با حضور کوهنوردان کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سيد علي فخار افزود: کوهنوردان حاضر در اين همايش در مسير مورد نظر ابتدا در پناهگاه خشچال در ارتفاعات سه هزار و 700 متري توقف کرده و پس از استراحت قله چهار هزار و 180 متري خشچال را فتح کردند.

وي اظهار کرد: 182 نفر در اين همايش حضور داشتند که که 140 نفر به قله صعود کردند و مابقي افراد در منطقه مستقر بودند.

به گفته فخار اين صعود با حضور کوهنورداني از هفت استان کشور به مدت يک روز در استان قزوين برگزار شد و کوهنوردان به قله خشچال صعود کردند.

وي خاطرنشان کرد:اين برنامه اولين صعودي است که در آن بانوان نيز شرکت داشتند و حدود 36 از کوهنوردان را بانوان تشکيل مي دادند.

گفتني است؛در همايش کوهنوردي که با حضور وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، اعلايي مقدم معاون ورزشي اداره کل ورزش و جوانان و جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين و بمناسبت ورود آزادگان به ميهن اسلامي برگزار شد، حاضرين قله خشچال از مرتفع ترين قلل قزوين واقع در الموت شرقي و در نزديکي مرز ميان اين استان با مازندران را فتح کردند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط