شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۳۰

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و حوزه هنري قزوين :

نشست بررسي ابعاد شخصيتي سردار آزادگان،حجت الاسلام ابوترابي برگزار شد

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و حوزه هنري قزوين،نشست نقد و بررسي کتاب «پاسياد پسر خاک» - شرح زندگي و احوال حجت الاسلام ابوترابي‌فرد- با حضور قبادي(نويسنده کتاب) و جمعي از علاقه مندان در کتابخانه امام خميني (ره) قزوين مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

منش حجت الاسلام ابوترابي حتي بر عراقي ها نيز تاثيرگذار بود

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، فصيحي رامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: ابوترابي در برخورد با ديگران نيز آرام، باوقار و با طمانينه بود و اين ارتباط شهيد عامل تاثيرگذاري بين ايشان با ديگران بوده که در نوع خود بي نظير است.

فرج الله فصيحي رامندي افزود: اسرا هر زماني که سربازان عراقي به اردوگاه مي آمدند بايد بلند مي شدند وگرنه مورد ضرب و شتم آنها قرار مي گرفتند ولي سيد آزادگان، مرحوم حجت الاسلام سيد علي اکبر ابوترابي فرد هميشه قبل از اينکه آنها بيايند بلند مي شد و معتقد بود با اين شيوه برخورد با دشمنان در آنها تاثيرگذار مي شود و مي تواند فشار آنها را بر روي اسرا کاهش دهد.

وي اظهار کرد: دولت عراق ماهانه مقرري بسيار ناچيزي را براي تهيه اقلامي اوليه اسرا به صورت حواله اي پرداخت مي کرد مقرري که بايد با آن تيغ، شکر و ساير اقلام تهيه مي شد که در اين بين برخي از اسرا اين مقرري را صرف تهيه سيگار مي کردند.

پاسياد پسر خاک حرکتي ارزشمند و در خور تقدير است

علي هوشمند، رئيس حوزه هنري قزوين نيز در اين مراسم گفت:هر چند شأنيت سيد علي اکبر ابوترابي فراتر از يک کتاب است با اين حال هرگونه پرداختن به جنبه هاي گوناگون شخصيت هاي گرانسنگ و ارزشمندي چون سيد علي اکبر ابوترابي حرکتي ارزشمند و در خور تقدير است.

وي افزود: ثبت و ضبط ميراث ارزشمندي که در حال حاضر از تجارب، زندگي و آرمان هاي آزادگان و شهداي ما وجود دارد مي تواند گام بسيار ارزشمندي در اشاعه فرهنگ ناب اسلامي در نسل هاي آينده ايران زمين باشد.

وي با اشاره به ارزش هاي کتاب پاسياد پسر خاک افزود: آشکار کردن ابعاد شخصيتي بارزترين چهره ايران در دوران اسارت يعني سيد علي اکبر ابوترابي يکي از ويژگي هاي ارزشمند کتاب پاسياد پسر خاک است که جناب آقاي محمد قبادي به خوبي از پس آن برآمده است.

اين مسئول افزود: مجاهدت هاي رزمندگان اسلام تنها منحصر در هشت سال دفاع مقدس، شهادت و يا جانباز شدن رزمندگان نمي شود بلکه اسارت نيز بخش مهمي از جلوگاه ايثارگري هاي رزمندگان اسلام در مسير دفاع از عزت و آزادگي ملت ايران بود.

«پاسياد پسر خاک» حاصل 80ساعت مصاحبه است

محمد قبادي، نويسنده کتاب «پاسياد پسر خاک» در اين نشست گفت: اين کتاب حاصل بيش از 80 ساعت مصاحبه در شهرهاي قزوين، مشهد و تهران است که اين حجم از مصاحبه گذشته از خاطراتي است که آزادگان هشت سال دفاع مقدس از اين انسان بزرگوار داشتند.

قبادي افزود: آقاي حداد عادل پيشنهاد داده بودند که فصلي به اين کتاب افزوده شود. فصلي که در بردارنده زندگي حجت الاسلام ابوترابي در سال هاي آخر حيات ارزشمند ايشان است که البته پيشنهاد آقاي حداد عادل کاملا بجا و درست بود وليکن فعلا نمي توان تا دو سال مطالب جديدي به اين کتاب افزود.

گفتني است، کتاب «پاسياد پسر خاک» در دو فصل پيش و پس از پيروزي انقلاب اسلامي تدوين شده و محمد قبادي، در فصل اول به پيشينه خانوادگي، تولد، تحصيل، فعاليت هاي سياسي و آشنايي مرحوم ابوترابي‌ با شهيد سيدعلي اندرزگو پرداخته است،فصل دوم اين اثر، شرح فعاليت‌هاي سيدعلي‌اکبر ابوترابي در کميته استقبال از امام خميني(ره)، دوران دفاع مقدس و احوال و فعاليت هاي وي در دوران اسارت در زندان‌‌هاي رژيم صدام را شامل مي شود و در انتهاي کتاب هم منابع و مأخذ، فهرست اعلام و عکس‌ها و اسنادي منتشر نشده از حجت‌الاسلام سيدعلي‌اکبرابوترابي‌فرد آورده شده‌ است.

 

 

 

تصاویر مرتبط