سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۶

با حضور جمع کثيري از مردم؛

سومين همايش بزرگ مردمي ابر فياض در بوستان ملت برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،سومين همايش بزرگ مردمي به مناسبت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي با حضور جمع کثيري از مردم و «صدرالدين صديق شريف» و «سيد جواد هاشمي» بازيگران فيلم سينمايي اخراجي ها در سالن فرهنگي ورزشي بوستان ملت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، بازگويي خاطراتي شيرين از سوي آزادگان از دوران اسارت در اردوگاه هاي بعثي و اجراي برنامه هاي متنوع هنري و فرهنگي از جمله برنامه هاي اين همايش بود که با استقبال شهروندان مواجه شد.

حضور مرحوم حجت الاسلام ابوترابي موجب تقويت روحيه استقامت  آزادگان شده بود

آزاده و رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين گفت:حضور مرحوم ابوترابي در ميان اسرا موجب تلطيف فضاي اردوگاه و تقويت روحيه استقامت و صبر آزادگان شده بود.

فرج الله فصيحي رامندي به بيان خاطراتي از مرحوم حجت الاسلام ابوترابي پرداخت و افزود:حضور سيد آزادگان، مرحوم حجت الاسلام ابوترابي در اردوگاه هاي بعثي موجب شده بود تا حتي شکنجه گران و بعثي ها تحت تاثير منش و رفتار ايشان قرار بگيرند و تغيير رفتار دهند.

وي اظهار کرد:حجت الاسلام ابوترابي همواره با رفتاري توام با مهرباني و اخلاقي اسلامي فضاي اسارت را براي همه تلطيف کرده و تحمل آسانتر مشکلات و سختي شده بود.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين خبر رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي را بدترين خاطره دوران اسارت ذکر کرد و گفت:اميدوار بوديم در بازگشت موفق به زيارت امام خميني (ره) شويم که اين توفيق نصيب کسي نشد.

فصيحي رامندي اعزام دسته جمعي اسرا براي زيارت حرم مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را بهترين خاطره دوران اسارت آزادگان برشمرد.

رفتار توام با اخلاق اسلامي مرحوم ابوترابي موجب تحول در شکنجه گر بعثي شد

آزاده و همرزم سردار آزادگان، حجت الاسلام ابوترابي گفت: رفتار نيکو توام با اخلاق اسلامي مرحوم ابوترابي موجب تحول در شکنجه گر بعثي شد و ماموران اردوگاه را دگرگون کرد.

حجت الاسلام  صالح آبادي از همرزمان سيد آزادگان مرحوم سيد علي اکبر ابوترابي در اين مراسم با بيان خاطراتي از دوران اسارات گفت: با شکنجه بعثي ها شرايط اسارات بسيار سخت و غير قابل تحمل بود اما ايمان و تقوي رزمندگان موجب شده بود بتوانيم اين شرايط را تحمل کنيم.

وي افزود:«محمد کاظم عبدالامير» يکي از شکنجه گران مرحوم ابوترابي بود که رفتارهاي توام با احترام و محبت حجت الاسلام ابوترابي موجب تحول بنيادي در اين شکنجه گر بعثي شد و به يکي از مريدان مرحوم ابوترابي تبديل شود.

حجت الاسلام صالح آبادي اظهار کرد: شکنجه گر مرحوم ابوترابي بعد از جنگ با اشتياق به ايران آمد تا مرحوم ابوترابي را ببيند و هنگامي که مطلع شد ابوترابي مرحوم شده به شدت متاثر شد.

وي اضافه کرد: کاظم عبدالامير چندي قبل به عنوان مدافع حرم براي صيانت از حرم حضرت زينب(س) به سوريه رفت و به خيل شهدا پيوست و اينگونه يک شکنجه گر با تحول واقعي در مسير دين و ايمان و شهادت قرار مي گيرد.

حجت الاسلام صالح آبادي افزود: رفتارهاي ابوترابي توام با رافت اسلامي بود که گاهي بعثي ها فکر مي کردند آنها را به تمسخر گرفته است و گاهي برخي نيز تصور مي کردند اين احترام شايد براي ترس باشد اما به محض آشنايي با اخلاق و منش سردار آزادگان متوجه مي شديم، عزت و کرامت انساني براي ايشان اهميت زيادي دارد.

بر اساس اين گزارش،در اين مراسم فخرالدين صديق شريف بازيگر سريال اخراجي ها به بيان خاطرات ساخت اين سريال پرداخت و اجراي برنامه هاي هنري از جمله نقالي توسط حسن بيگي از ديگر برنامه هاي سومين همايش بزرگ مردمي ابرفياض بود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط