شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۳

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

اختتاميه اولين جشنواره ملي عکس ويژه اجلاس جاده ابريشم در قزوين برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،آيين اختتاميه اولين جشنواره ملي عکس ويژه اجلاس جاده ابريشم در سالن آمفي تئاتر کتابخانه امام خميني (ره) برگزار شد.

هنر عکاسي در معرفي قزوين با نگاه هنرمندانه تاثيرگذار است

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در اين مراسم گفت:ترغيب عکاسان و شهروندان براي عکاسي از موضوعات شهري، ثبت عکاسانه زيبايي هاي کنوني شهر قزوين، افزايش حس تعلق به شهر و جاذبه هاي شهر قزوين، استفاده از ظرفيت عکاسان معاصر و نگاه شهروندان به منظور شناخت نقاط قوت و ظرفيت هاي شهر قزوين از جمله اهداف برگزاري اولين جشنواره ملي عکس قزوين است.

سعيد وزيري نژاد افزود: در اين جشنواره در بخش عکاسي حرفه اي هزار و 573 قطعه عکس از 192 عکاس و بخش تلفن همراه  702 اثر از  185  از هنرمندان 14 استان کشور به دبيرخانه ارائه شد که پس از داوري منتخبان 52 اثر به مرحله پاياني راه يافت.

وي اظهار کرد:عکاسي به عنوان يک هنر تاثيرگذار مي تواند در معرفي قزوين و ظرفيت هاي آن تعيين کننده باشد.

سعيد وزيري نژاد افزود:با هدف معرفي شهر قزوين از نگاه هنرمندان کشور برگزاري اين جشنواره کليد خورد و با استقبال بسيار خوبي که از سوي عکاسان استان و کشور مواجه شديم انگيزه ما براي تداوم اين کار بيشتر شده است.

وي تصريح کرد: اگر از نگاه تيزبين هنرمندان عکاس بتوانيم آثار ارزشمند تاريخي، فرهنگي، طبيعي و چشم اندازهاي استان قزوين را معرفي کنيم گامي در مسير توسعه گردشگري برداشته خواهد شد و مي توانيم اين شهر تاريخي را نه تنها در سطوح ملي که در فرامرزها نيز مطرح کنيم.

اين مسوول افزود:چند سالي است که با همت شهرداري و شوراي اسلامي شهر معرفي ظرفيت هاي نهفته در شهر آغاز شده و حتي طرح هاي توسعه شهري نيز با نگاه توسعه گردشگري اجرا مي شود که در اين راستا با بهره گيري از مشاوران با تجربه به نتايج خوبي رسيده ايم.

وزيري نژاد اظهار کرد: قزوين با 54 سال قدمت پايتختي ظرفيت هاي فراواني دارد که بايد به مردم شناسانده شود و دراين راستا به اين باور رسيده ايم که قزوين بايد به مقصد گردشگري تبديل شود به همين دليل از شش سال پيش برنامه هاي مردمي تدوين و تهيه شد و عمليات توسعه زيرساختها مشخص و آماده شد و اگر امروز تقاطع غير هم سطح، مرکز تجاري و يا فرهنگي ساخته مي شود با نگاهي چند جانبه است تا همه نيازهاي شهري و گردشگري را نيز تامين کند و جوآبگوي اينده نيز باشد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين يادآورشد: بايد قزوين براي سرويس دهي و خدمات رساني به 40ميليون نفر جمعيت اطراف خود آماده شود به همين دليل بايد به اين شهر رونق بخشيم و بتوانيم نقش فعالتري در بخش هاي مختلف ايفا کنيم.

وي اضافه کرد: تعمير ابنيه تاريخي از جمله سراي سعدالسلطنه با کمک شهرداري قزوين در راستاي بستر سازي براي جذب گردشگر است تا بتوانيم در فصول مختلف ظرفيت هاي شهر قزوين را معرفي کنيم که استفاده از ابزار هنر مانند عکس و فيلم بسيار ضروري است.

وزيري نژاد تصريح کرد: هنر عکاسي در رديف هنرهاي مهم و تاثيرگذاري است که مي تواند با همه مردم ارتباط برقرار کرده و بدون محدوديت در معرفي مناطق تاريخي و طبيعي نقش زيادي ايفا کند.

به گفته مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، آثار برگزيده در نمايشگاهي در هفته قزوين ، 5 تا 11 شهريور ماه در سراي تاريخي سعد السلطنه به نمايش در مي آيد .

بر اساس اين گزارش،در اين مراسم پس از قرائت بيانيه هيئت داوران منتخبان بهترين عکس ها در دو بخش عکاسي با تلفن همراه و دوربين حرفه اي معرفي شدند و عکاسان برتر بدين شرح انتخاب شدن.

کوچکترين عکاس اين جشنواره «محمد حسام يوسفي» بود که تنديس، لوح تقدير و جايزه نقدي را به خود اختصاص داد،در بخش «مجموعه عکس» مهري رحيم زاده به عنوان هنرمند برتر معرفي شد.

در قسمت عکاسي با تلفن همراه «رضا اسدي» به عنوان رتبه اول معرفي شد و تنديس، لوح تقدير و 500 هزار تومان جايزه نقدي را به خود اختصاص داد،«امير مافي بردبار» مقام دوم و تنديس، لوح و 400 هزار تومان جايزه نقدي را دريافت کرد و رتبه سوم اين بخش از جشنواره را علي صفري به خود اختصاص داد و تنديس، لوح و 300 هزار تومان جايزه نقدي گرفت.

در بخش عکاسي با دوربين «شيوا کاکاوند» اول شد وتنديس، لوح تقدير و جايزه يک و نيم ميليون توماني را دريافت کرد،«خشايار فاضل کاشاني» دوم شد و جايزه يک ميليون توماني و تنديس و لوح را گرفت و «ليلا نخلبند» از تهران هم سوم شد و تنديس و لوح تقدير و جايزه 500 هزار توماني را از آن خود کرد.

همچنين در بخش نگاه ويژه شهردار قزوين به «فرهاد صفري» از خبرگزاري مهر يک سکه تمام اهدا شد و «مهران مافي» و «زيبا حسيني»  نيز نيم سکه بهار آزادي دريافت کردند.

داوري عکس هاي رسيده توسط مهدي وثوق نيا، تورج خامنه زاده و حسين رحماني صورت گرفت.

پايان پيام

تصاویر مرتبط