شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۳

کودکان قزويني خواستار پايان جنگ در جهان از دبيرکل سازمان ملل متحد شدند

کودکان قزويني با ارسال طوماري خطاب به دبير کل سازمان ملل متحد خواستار پايان خشونت و جنگ شدند، اين طومار توسط تعدادي از کودکان شهر قزوين تحويل گري لوييس، نماينده سازمان ملل متحد در ايران شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،در اين طومار کودکان قزويني به نمايندگي از کودکان ايران خواستار خاتمه دادن به خشونت و جنگ در عراق، سوريه، يمن و فلسطين و برخورداري همه کودکان جهان از نعمت امنيت و صلح و دنياي عاري از جنگ و خشونت شدند.

براي پايان جنگ در دنيا نيازمند يک حرکت سياسي هستيم

لوييس، نماينده سازمان ملل متحد در ايران در ديدار با کودکان قزويني گفت: خيلي خوشحال هستم که که شما به نمايندگي از کودکان اين طومار آورده ايد تا آن را تحويل بان کي مون، رئيس سازمان ملل متحد  تحويل دهم.

گري لوييس افزود: از سوي ديگر بسيار ناراحت هستم که در اين سن شمادر مورد جنگ مي دانيد و اي کاش هيچ کجاي دنيا جنگ نبود، سازمان ملل همواره تلاش کرده تا کمک هاي بشردوستانه را به مردم نيازمند برساند، اما براي پايان جنگ نيازمند يک حرکت سياسي هستيم تا اين خشونت به پايان برسد.

وي اظهار کرد: دنياي آينده متعلق به کودکان امروز است، خوشحالم که نسبت به دنياي پيرامون خود دغه غه داريد، اميدواريم در آينده شما جزو افرادي باشيد که در مسير برپايي صلح و آرامش گام برداريد.

لوييس افزود:ايران يکي از جالب ترين کشورهايي که در آن ميهمان هستم که داراي تاريخ و فرهنگي غني است با مردمي با فرهنگ دوست و مهربان.

اکبري، مدير مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز در اين ديدار گفت: امروز اينجا جمع شده ايم تا بگوييم تمامي کودکان جهان حقوقي دارند که در قالب يک طومار تقديم شما مي شود تا به بان کي مون تقديم کنيد.

ابوالفضل اکبري افزود: شهرداري قزوين در سطح کشور نگاه ويژه اي در راستاي هدفمندي اوقات فراغت و ارتقاء سطح فرهنگي و علمي کودکان دارد که از آن جمله مي توان به برگزاري پنج دوره جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز اشاره کرد.

وي اظهار کرد: در پنجمين سال برگزاري اين جشنواره برنامه هاي متنوع ورزشي، علمي، فرهنگي و شهروندي برگزار شد که علاوه بر ايجاد فضاي شاد براي کودکان به ارتقاي سطح علمي و فرهنگي آنان نيز کمک نمود.

اکبري خاطرنشان کرد: همچنين در اين جشنواره فعاليت هاي حوزه کودک کشورهاي همسايه نيز به نمايش گذاشته شد.

وي تصريح کرد:جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي در عيد ملي ايرانيان در سراي تاريخي سعدالسلطلنه  بزرگترين کاروانسراي درون شهري ايران برگزار شد تا بتوانيم علاوه بر ايجاد سرگرمي براي  کودکان، نوجوانان و حتي بزرگسالان  آثار طبيعي و تاريخي شهر قزوين را  به گردشگران داخلي و خارجي به نمايش بگذاريم.

اکبري افزود: در اين جشنواره نيز با هدف حمايت از کودکان کشورهاي نام برده طوماري تهيه شد تا بتوان با تحويل آن به آقاي بان کي مون حمايت از کودکان که فاقد اين حق کودکي هستند را يادآوري نمود.

وي اظهار کرد:هر ملتي آرزو دارد تا بچه هايي شاد، پويا و سرافراز داشته باشد ، جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي با همين هدف برگزار شد، امروز به اينجا آمده ايم تا بگوييم تا همين خواسته اي که براي بچه هاي شهرمان داريم براي بچه هاي کشورهاي ديگر نيز آرزومند هستيم.

اکبري خاطرنشان کرد: آرزو داريم در هيچ يک از کشورهاي جهان شاهد جنگ نباشيم و کودکان آن بتوانند در آرامش و صلح در دنياي کوچکي خود سير کنند و با لذت هاي بي اندازه دنيا آشنا شوند ولي متاسفانه دنيا طلبي کشورها اين حق را از اين کودکان و تمامي کساني که آرزوي آزادي و آرامش دارند را گرفته است که انشاء الله با اين حرکت هاي خودجوش بتوانيم گامي موچک در ايجاد صلح برداريم و شاهد اين باشيم مردم و کودکانت جهان همديگر را به عنوان يک خانواده ديده و بتوانند دست در دست هم زمينه ساز انتقال و ارتقاء فرهنگ ها و آداب و رسوم کشورهاي خود باشند.

در پايان اين ديدار کودکان طومار را تحويل گري لوييس، نماينده سازمان ملل متحد در ايران دادند تا به بان کي مون، دبير کل سازمان ملل متحد تحويل داده شود.

 

 

 

 

 

تصاویر مرتبط