پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۱

حبيبي، معاون عمراني استاندار قزوين:

کارگروه "قزوين+20" يک کارگروه تاثيرگذار در شهر قزوين است

منوچهر حبيبي، معاون عمراني استاندار قزوين گفت: کارگروه "قزوين+20" يک کارگروه ارزشمند و متحد است که خروجي عملکرد اين کارگروه در شهر قابل مشاهده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حبيبي در اولين جلسه دوره هفتم کارگروه "قزوين+20" با بيان اينکه کارگروه "قزوين+20" يک کارگروه تاثيرگذار در شهر قزوين است، افزود: با توجه به اينکه شهر قزوين داراي سابقه پرافتخار و شخصيت‌هاي تاثيرگذار است، بايد بتوانيم اين مهم را به نسل آينده تحويل بدهيم.

حبيبي بيان کرد: شهر قزوين بر اساس مستندات يک شهر با برنامه است و به اعتقاد دبير عالي شوراي شهرسازي شهر قزوين يک شهر متعادل است.

اين مقام مسوول گفت: مديريت شهري قزوين رويکرد گردشگري دارد و اين مهم بسيار ارزشمند است چراکه کشور به اين سمت در حال حرکت مي‌باشد.

حبيبي اضافه کرد: حرکت به سمت گردشگري و اقتصاد پويا، افزايش سرانه فضاي سبز، داشتن طرح جامع حمل و نقل و ترافيک، مديريت پسماند و فعاليت‌هاي فرهنگي از اقدامات مهمي است که در شهر قزوين صورت گرفته است و اين مهم بسيار ارزشمند مي‌باشد.  

معاون استاندار قزوين با تاکيد بر اينکه بايد قزوين در سطح ملي و فراملي معرفي شود،  گفت: مديريت شهري قزوين در اقدامات فرهنگي جلوتر از ساير دستگاهها مي‌باشد و قدم‌هاي موثري در اين زمينه برداشته است.

وي با تاکيد بر افزايش مشارکت شهروندان در مديريت شهري گفت: بايد به ارتقاء سطح فرهنگ شهروندان در زمينه‌هاي مختلف مثل استفاده از حمل و نقل عمومي، تفکيک زباله از مبدا، زيست محيطي، ورزش و سلامت توجه بيشتر شود.

حبيبي با بيان اينکه شهر قزوين يک شهر متدين است، گفت: به ازاي هر 2هزار و 600نفر در قزوين يک مسجد و وجود دارد در حالي که در هيچ جاي کشور چنين آماري وجود ندارد.

معاون استاندار قزوين با تاکيد بر اتحاد و همدلي دستگاه‌هاي اجرايي براي توسعه شهر قزوين گفت: گردشگري قزوين از 500 هزار نفر در سال 90 اکنون به يک ميليون و 250هزار نفر در سال 95 رسيده است که اين رشد کافي نيست.

وي افزود: احداث هتل تنها راه جذب گردشگر نيست بلکه در اين زمينه بايد مشارکت شهروندان افزايش پيدا کند و توجه به خانه‌هاي قديمي براي جذب گردشگر موثر است.

حبيبي افزود: براي اجراي پروژه‌هاي مانند پياده راه خيام يا احياء بافت فرسوده هادي آباد نياز به مشارکت شهروندان است و مشارکت شهروندان نقش مهمي براي تحقق اين نوع پروژه‌ها دارد.

معاون استاندار قزوين بيان کرد: موضوع زيست محيطي و آب از شرايط اصلي در جذب سرمايه گذار در شهر قزوين است.

وي بيان کرد: بايد در کارهاي تيمي همکاري بيشتري داشته باشيم و به سرمايه‌هاي اجتماعي توجه بيشتر شود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط