پنجشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۳

دبيري، معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست کشور:

اقدامات شهرداري قزوين براي حفاظت از محيط زيست بي‌سابقه است

فرهاد دبيري، معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: رويکرد جديد شهرداري‌ها براي حفاظت از محيط زيست بي‌سابقه نيست اما اقدامات شهرداري قزوين در اين راستا در کشور بي‌سابقه است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ فرهاد دبيري در اولين همايش بين‌المللي محيط زيست و حيات وحش ايران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: اگر انقراض گونه‌هاي جانوري در دوره‌اي از زمان با شاخص‌ها سنجيده مي‌شد اکنون بر اساس شاخص‌ها در هر دقيقه و ثانيه سنجيده مي‌شود و کشور ما از اين امر مستثناء نيست.

وي با بيان اينکه ايران از نظر تنوع محيط زيستي در وضعيت خوبي قرار دارد، گفت: انسان‌ها خود جزوء چرخه طبيعت هستند و اگر گونه‌ها در مرحله تخريب قرار گيرند ما نيز به عنوان چرخه حيات از بين خواهيم رفت.

دبيري با تاکيد بر جلوگيري از تخريب زيستگاه‌ها، گفت: متاسفانه در کشور براي يک ميليون نفر مجوز اسلحه براي شکار مجاز صادر شده است و همچنين به اين ميزان اسلحه غيرمجاز وجود دارد بر اين اساس بايد برنامه‌ريزي صورت گيرد تا شکار ممنوع شود.

معاون محيط طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: براي حفاظت از محيط زيست و گونه‌هاي جانوري بايد از مشارکت جوامع بومي، محلي و روستائي و همچنين مشارکت همه شهروندان در اين راستا که نقش مهمي دارند، استفاده شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط