یکشنبه ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

عرشيان، مديرعامل سازمان ترافيک شهرداري قزوين خبر داد؛

احداث پل هوايي عابر پياده رمپ‌دار براي اولين بار در شهر قزوين

اسماعيل عرشيان، مديرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: پل هوايي عابر پياده رمپ‌دار براي اولين بار در شهر قزوين با اعتبار 150ميليون تومان احداث مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ عرشيان افزود: با توجه به درخواست ساکنان شهرک بهارستان جهت دسترسي به ناحيه شهري غياث آباد پل هوايي عابر پياده به‌صورت رمپ‌دار براي اولين بار در شهر قزوين احداث مي‌شود.

وي توضيح داد: احداث دوربرگردان در ضلع شمال ميدان مادر در راستاي دسترسي به ناحيه شهري غياث آباد يکي از درخواست‌هاي شهروندان ساکن در شهرک عارف و بهارستان بود که به تحقق رسيد و تهيه و نصب پل هوايي عابر پياده از شهرک بهارستان براي دسترسي به اين ناحيه از ديگر مطالبات شهروندان اين شهرک است که به‌زودي محقق خواهد شد.

عرشيان بيان کرد: پروژه تهيه و نصب پل هوايي عابر پياده در اين محور اکنون بعد از کارهاي مطالعاتي در مرحله احداث فونداسيون و مقاوم‌سازي پل مي‌باشد.

وي افزود: احداث فونداسيون و مقاوم‌سازي اين پل تا پايان سال به پايان خواهد رسيد و اين پروژه تا اواخر فروردين 95 به‌طور کامل تکميل خواهد شد.

اين مسئول با اشاره به اجراي رنگ‌آميزي و نورپردازي در اين پل هوايي گفت: پله‌هاي دسترسي اين پل به‌صورت رمپ‌دار طراحي شده که اين اقدام در راستاي توجه ويژه به معلولان و سالمندان بوده است.  

عرشيان ادامه داد: با توجه به احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا، پل هوايي عابر پياده نوبلي جمع آوري شده است تا با تغييرات لازم در اين محور نصب شود.

وي اضافه کرد: با توجه به هزينه 300 تا400ميليون توماني احداث يک پل هوايي عابر پياده، با انتقال اين پل از نوبلي به اين محور، هزينه احداث پل هوايي عابر پياده در اين مکان 50درصد کاهش پيدا کرده که اکنون 150ميليون تومان براي بازسازي و نصب اين پل در اين محور در نظر گرفته شده است.

مديرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قزوين بيان کرد: به دليل فضاي موجود براي نصب اين پل از پله‌هاي رمپ‌دار استفاده شده است و اين پل با دهنه 39 متر و 4 ستون طراحي شده است.

وي بيان کرد: با توجه به سرعت بالاي خودروها، تردد شهروندان براي دسترسي به ناحيه غياث آباد با مشکل مواجه بود که با اجرايي شدن اين پروژه، ايمني تردد شهروندان تأمين خواهد شد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط