سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۲/۱۹

مجابي، معاون اداري و مالي شهرداري قزوين خبر داد:

تعميرات كلي شامل پرداخت عوارض مي شود

تعميرات كلي املاك مسكوني در بافت فرسوده و همچنين اماكن مذهبي از پرداخت عوارض تعميرات معاف مي باشند.

 

معاون اداري و مالي شهرداري قزوين گفت: تعميرات كلي املاك مسكوني در بافت فرسوده و همچنين اماكن مذهبي از پرداخت عوارض تعميرات معاف مي باشند.
سيد تقي مجابي در گفت و گو با پيام شهر، اعلام كرد: متاسفانه در بعضي از موارد مشاهده مي شود بعضي افراد، واحدهاي مسكوني فرسوده و قديمي خود را با كمي تغييرات در ظاهر به عنوان واحدهاي نو مورد استفاده قرار مي دهند كه از لحاظ مقاومت و ساختار، استحكام كافي را نداشته و خطرات زيادي براي شهروندان به همراه خواهد داشت.
مجابي در ادامه خاطر نشان كرد: شهرداري قزوين نيز در راستاي ايجاد شهري پايدار و ايمن براي شهروندان، پيشنهاد صدور مجوز تعميرات به شوراي اسلامي شهر ارسال كرد تا از اين طريق نظارتي دقيق و كافي، در مقاوم سازي چنين ساختمان هايي داشته باشد كه اين لايحه در جلسه علني بهمن ماه سال 1390 شوراي اسلامي شهر قزوين به تصويب رسيد .
وي اظهار كرد: بر اساس اين مصوبه تعميرات كلي شامل تقويت سازه و تغيير در تيغه بندي و مرمت سقف با در نظر گرفتن ميزان مساحت آن قسمت از بنا كه در آن تعميرات صورت مي‌گيرد و نيز آخرين قيمت منطقه بندي دفترچه ارزش معاملاتي ماده 64 قانون مالياتهاي مستقيم، ملاك محاسبه خواهد بود و شهروندان مي بايست نسبت به تعميرات انجام شده مجوزهاي لازم را از شهرداري دريافت و عوارض متعلقه آن را پرداخت كنند .
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين با اشاره به اينكه اين عوارض به ساير كاربري ها نيز مطابق آيين نامه تعلق مي گيرد، اظهار كرد: در صورت عدم اخذ پروانه تعميرات براي تعميرات كلي و يا تبديل تعميرات جزئي به كلي بدون اخذ مجوز از شهرداري ، عوارض تعيين شده با20 درصد افزايش محاسبه و وصول خواهد شد.
معاون اداري و مالي شهرداري قزوين يادآور شد: جهت تشويق شهروندان براي آزادسازي معابر در صورت اجراي عقب نشيني و نماسازي مناسب پلاك، و اماكن مذهبي ( مسجد ، حسينيه و امامزاده ....) از پرداخت اين عوارض معاف خواهند بود .
مجابي در خصوص عوارض تجديد و تعمير بنا در ساختمان هاي آسيب ديده ناشي از زلزله، رانش زمين، آتش سوزي، سيل و مانند آن گفت: به ميزان مساحت تخريب شده با تشخيص كميته فني مستقر در معاونت شهرسازي و معماري شهرداري قزوين اين املاك از پرداخت عوارض پروانه تعميرات معاف مي شوند.

 

تصاویر مرتبط