پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۶

آغاز بازآفرینی شهری در هادی‌آباد

پروانه ساخت و پایان کار برای نوسازی هادی‌آباد رایگان شد

قاسمی مدیر منطقه منطقه چهار قزوین از آغاز ساخت 330 واحد مسکونی به صورت مشارکت با بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله هادی‌آباد خبر داد و گفت: صدور پروانه و پایان کار برای نوسازی پایان کار رایگان شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه چهار شهرداری قزوین؛ داریوش قاسمی در خصوص آیین کلنگ‌زنی طرح بازآفرینی شهری در محله هادی‌آباد که با حضور آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور، اعضای شورای اسلامی شهر و صباغی شهردار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: محله هادی‌آباد 58 هکتار وسعت دارد که با ارائه بسته های تشویقی در صدد ترغیب مردم به ساخت و ساز و احیای بافت های فرسوده هستیم.

 

وی اضافه کرد:‌ در حال حاضر 4 هکتار توسط شهرداری تملک شده که قبلا 2 هکتار از آن در قالب 360 واحد مسکونی در ضلع غرب ساخته شده و در طرح جدید شامل 265 پلاک ملکی است که 255 پلاک آن تملک شده و قرار است در این منطقه 330 واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن ساخته شود.

 

قاسمی افزود:‌ در این طرح شهرداری قزوین زمین را تأمین و پروانه‌ساخت صادر می‌کند و بنیاد مسکن هم ساخت این واحدها را به عهده دارد که میزان مشارکت هر طرف 50 درصد است برای نخستین‌بار طرح کلید به کلید را اجرا می‌کنیم که به ازای خریداری خانه‌های مردم هاد‌ی‌آباد در بافت فرسوده و ناکارآمد از همین 330 واحد مسکونی به آنها واگذار خواهیم کرد.

 

قاسمی از اعطای تراکم تشویقی برای نوسازی 54 هکتار باقی‌مانده هادی‌آباد خبر داد و گفت: این تراکم تشویقی شامل ساخت مجتمع‌های مسکونی تا 5 طبقه و اگر تجمیع پلاک‌ها ریزدانه به 500 متر و بیشتر هم برسد، تراکم تشویقی 6 طبقه نیز دریافت می شود.

 

وی از صدور رایگان پروانه ساخت برای اهالی هادی‌آباد در قالب این طرح خبر داد و تاکید کرد: اگر سازندگان بتوانند تا 18 ماه عملیات ساخت را به پایان برسانند، پایان کار شهرداری را هم به صورت رایگان دریافت می‌کنند و در صورت دریافت پایانکار تا 30 و 42 ماه شامل تخفیف های 50 درصد و 25 درصد تخفیف در هزینه های صدور پایانکار می گردد.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین گفت:سازندگانی که بتوانند زمین‌های ریزدانه هادی‌آباد را به اندازه بین 500 تا هزار مترمربع تجمیع کنند به مساحت 200 مترمربع زیربنای مسکونی در سطح شهر، معاف از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی است و در صورت تجمیع بیش از 1000 متر مربع به مساحت 300 متر مربع زیربنای مسکونی در سطح شهر، معاف از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه این تسهیلات و بسته‌ تشویقی بافت فرسوده و ناکارآمد محله هادی‌آباد به دست اهالی همین محله به یک بافت نوساز و کارآمد تبدیل شود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط