دوشنبه ۱۳۹۴/۰۸/۱۱

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

رعايت نکات ايمني در استفاده از وسايل گاز سوز ضروري است

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به افزايش مصرف گاز شهروندان در فصول سرد سال نسبت به استفاده ي صحيح از گازهاي طبيعي و مايع در منازل و خودروها براي کاهش خطرات احتمالي جاني و مالي به مردم هشدار داد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر با تاکيد بر رعايت نکات ايمني در استفاده از وسايل گازسوز افزود: وسايل گازسوز را بايد در جايي نصب کرد که داراي اکسيژن کافي جهت احتراق گاز، دور از دسترس و محل تردد کودکان باشد و هرگز نبايد اين گونه وسايل در نزديکي پرده و پنجره در معرض وزش باد يا جلوي در ورودي و خروجي منازل قرار گيرد.
ذوالقدر از شهروندان خواست از گذاشتن لوله ي بخاري در ظرف آب جدا خوداري نمايند و خاطرنشان کرد: لوله دودكش بايد به طور كامل خارج از خانه و در هواي آزاد هدايت شود تا دود حاصل از احتراق وسيله گازسوز را به كلي از محل دور نمايد و در خروجي آن حتما از کلاهک H استفاده شود.
وي با اشاره به اينکه بايد از بست‌هاي مناسب و فلزي براي اتصال شلنگ‌هاي فشار قوي به لوازم گازسوز استفاده شود، اضافه کرد: براي آزمايش و تست محل اتصال بست‌ها نبايد از شعله کبريت و يا فندک استفاده شود.
ذوالقدر گفت: لوله‎هاي آكاردئوني به دليل انعطاف زياد و جدا شدن از ديوار يا بخاري از جاي خود خارج مي‎شوند، بنابراين از استفاده‌ي اين لوله‌ها به طور جدي خوداري شود.

 

تصاویر مرتبط