دوشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۰

حق‌لطفي، معاون شهردار قزوين:

تقاطع غيرهمسطح نخبگان قزوين به مرحله بهره‌برداري رسيد

مسعود حق‌لطفي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: تقاطع غيرهمسطح نخبگان و بلوار شهيد قدرت اله چگيني(شرق ملاصدرا) با اعتبار 45 ميليارد تومان با حضور مسوولان کشوري، استاني و شهري به بهره‌برداري مي‌رسد.

 

 

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ لطفي افزود: تقاطع غيرهمسطح نخبگان به عنوان يکي از مهمترين و پرترددترين مسيرهاي شهر قزوين مشتمل بر سازه پل‌هاي B1، B2، B3 و B4، احداث مسير زيرگذرشمال – جنوب جاده امامزاده باراجين، اصلاح طرح هندسي ميدان نخبگان، ورودي و خروجي اتوبان قزوين – زنجان واقع در انتهاي بلوار نخبگان روبروي دانشگاه آزاد اسلامي واحد باراجين قزوين است.
حق‌لطفي هدف از اجراي اين پروژه را سهولت در دسترسي و بهبود عبور و مرور به منطقه توريستي و گردشگري باراجين قزوين، اصلاح ورودي و خروجي مسيرهاي اتوبان قزوين – کلاچاي و قزوين – زنجان به منطقه توريستي باراجين عنوان کرد و گفت: اين تقاطع شامل مسير زيرگذر به طول 500 متر و دو دستگاه پل اصلي شمالي و جنوبي با سطح عرشه 900 مترمربع در ميدان اصلي آن است.
معاون شهردار قزوين با بيان اينکه عمليات احداث اين پروژه با مسير تردد به طول 5430 متر و 4 دهانه پل با سطح عرشه 1430 مترمربع و ديوار حائل به طول 1725 متر ميباشد،اضافه کرد: همچنين دو دهانه پل روي رودخانه باراجين با سطح عرشه 580 مترمربع براي اتصال تقاطع غيرهمسطح به اتوبان تهران و زنجان احداث شده است.
      وي با بيان اينکه اين تقاطع غيرهمسطح در حداقل زمان ممکن به بهره‌برادري رسيده است، افزود: اين معاونت با پيگيري‌هاي مستمر تمام تلاش خود را براي حل مشکل معارضان ملکي و تاسيسات زيرزميني بکار گرفت تا روند احداث پروژه با سرعت بالا و بدون وقفه ادامه يابد.
معاون فني و عمراني شهرداري قزوين مشخصات عمراني اين پروژه را 2هزار و 600 تن آرماتوربندي، 40هزار مترمربع قالب بندي، 33 هزار مترمکعب بتن ريزي،16 کيلومتر جدولکاري،13هزار مترمربع پياده‌روسازي،250هزار مترمکعب خاکبرداري، 130هزار مترمکعب خاکريزي، 80 تن هندريل، 7هزار مترمربع رنگ آميزي و  35 هزار مترمربع فضاي سبز نام برد و گفت: احداث تقاطع غيرهمسطح نخبگان از سال 91 آغاز شد که اکنون عمليات با بيان اينکه اين پروژه در راستاي بهبود عبور و مرور شهري و همچنين در ادامه تکميل تقاطع‍هاي غيرهمسطح شهر قزوين احداث شده است، گفت: اين تقاطع غيرهمسطح که موقعيت آن در شمال اتوبان زنجان واقع شده است، با هدف تسهيل دسترسي محورهاي درون شهري به سمت اتوبان و دانشگاه آزاد و بالعکس و در ادامه بوستان ملي باراجين احداث شده است.
 
      وي اضافه کرد: پروژه نخبگان از لحاظ طراحي و موقعيت استراتژيک جزو معدود پروژه‌هاي شاخص شهر قزوين محسوب مي‌شود چراکه اين پروژه از يک سو بعنوان شريان اصلي ورود و خروج استاندارد از آزادراه تهران – زنجان و محور در دست مطالعه قزوين، رحيم آباد و از سوي ديگر بعنوان تامين کننده راه‌هاي دسترسي دانشگاه آزاد اسلامي، بوستان ملي باراجين و تالار شهر حائز اهميت است.
      گفتني است؛ آئين بهره‌برداري از تقاطع غيرهمسطح نخبگان و بلوار شهيد قدرت اله چگيني، 22مهرماه روز چهارشنبه ساعت 16 در ابتداي جاده باراجين، روبروي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با حضور مسوولان کشوري، استاني و شهري برگزار خواهد شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط